2 czerwca odbyło się webinarium dotyczące oglądalności TV i VOD w czasie pandemii. To już drugie spotkanie z cyklu Brand Survival Kit, organizowanego przez Dentsu Aegis Network i Shortlist Consulting pod patronatem redakcji Business Insider i Brief.
Webinarium prowadzone było przez Mariusza Kukwę, Head of Multiscreen Investment w Dentsu. Wśród ekspertów wygłaszających tego dnia prelekcję poza gospodarzem znaleźli się także: Maciej Kutera, Multiscreen Manager z Dentsu, Joanna Kopeć, Senior Media Research Executive, AGB Nielsen Media Research, Marcin R. Wiśniewski, kierownik zespołu wsparcia sprzedaży w TVP oraz Michał Czyszkowski, Client & Agency Relationship Manager.
Prelegenci zwrócili uwagę na to, że marki stały się mniej produktowe, a bardziej komunikują się przez pryzmat wartości, co jest zauważalne choćby w popularnych telewizyjnych spotach, zwłaszcza teraz, w okresie pandemii. Zauważono także przywiązanie Polaków do ekranów - zarówno tych telewizyjnych, jak i smartfonów czy laptopów. Skoki ogladalności mocno korespondowały z zamknięciem w domach i poszczególnymi etapami lokcdownu - okresem izolacji.
Wśród widzów odczuwalna jest potrzeba urozmaicania oglądanych treści - w obliczu zwiększonej oglądalności programów telewizyjnych i konsumpcji VOD widzowie szybko mogą się znudzić powtarzalnym contentem. Zmiana powinna także nastąpić w częstotliwości nadawania reklam. Konsumenci nie chcą jednak, by marki całkowicie przestały się komunikować. Zauważalne wybory wśród widzów TV i VOD to programy informacyjne - pozwalające na poczucie doinformowania oraz seriale - dające poczucie ucieczki od rzeczywistości. Interesujące jest także zwiększone zainteresowanie audcjami religijnymi, pojawiające się na początku pandemii, a także wzrost udziału kanałów tematycznych w ogólnej oglądalności.