Dla rekruterów rozmowa z potencjalnym przyszłym pracownikiem to chleb powszedni. Mająca miejsce jednak coraz bardziej roszczeniowa postawa kandydatów pokolenia Z, wymaga od przedstawicieli pracodawcy odpowiedzi na pytanie "co mają mi państwo do zaoferowania?". Z jaką perspektywą rozwoju wyjść do kandydata o jasno sprecyzowanych oczekiwaniach? Jakie warunki spełnienia i samorealizacji mu zaproponować? O tym wszystkim, jak również innych sferach dotyczących funkcjonowania pokolenia Z można przeczytać we współnym raporcie Dentsu Aegis Network Polska oraz infuture hatalska foresight institute Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra.
- Pokolenie Z ceni sobie niezależność, więc możemy się po nim spodziewać dużego zainteresowania wolnymi zawodami i pracą w charakterze freelancera. Pracodawcy „Zetek” powinni być zatem otwarci na elastyczne rozwiązania. – Marta Stanejko, Talent Acqusition & Recruitment Manager w Dentsu Aegis Network Polska.
- Marta Stanejko, Talent Acguisition & Recruitment Manager, Dentsu Aegis Network Polska
Kandydat w roli rekrutera
Oczekiwania "Zetek" wobec rekruterów stanowią nie lada wyzwanie. W czasach otwartości i komunikacji mamy do czynienia z odwróceniem ról i nierzadko to kandydat w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej zadaje pytanie "co macie mi Państwo do zaoferowania"?
- Model prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej uległ znaczącej ewolucji i obecnie prowadzona jest ona na niezwykle partnerskich zasadach. Czasy, kiedy rozmowa opierała się na "testowaniu" potencjalnego pracownika dawno minęły i teraz testowany jest również pracodawca. Dlatego też proces rekrutacyjny stale modyfikujemy i dostosowujemy do nadchodzącego pokolenia, by satysfakcja z rozmowy była obopólna.
- mówi Agata Kaczmarska, Chief People Officer, Dentsu Aegis Network Polska
Zmiana pokoleniowa wymaga zmiany nastawienia
- Aby zapewnić napływ kandydatów z pokolenia Z, konieczna będzie automatyzacja procesu rekrutacyjnego. Wprowadzenie sztucznej inteligencji w formie chat botów rekrutacyjnych, video robotów odczytujących mimikę twarzy oraz narzędzi, które nie będą koncentrować się na doświadczeniu kandydata, ale na jego potencjale. – podpowiada Marta Stanejko
- podpowiada Marta Stanejko