Reprezentantów pokolenia Z można dostrzec na schodach galerii handlowej, koncertach czy oczekujących na rozmowę kwalifikacyjną. Smartfony stanowią nieodłączne elementy ich outfitu, podobnie jak najmodniejszy aktualnie model sneakersów. Żyją jednocześnie na dwóch równoległych płaszczyznach – online oraz offline. Czy dlatego właśnie Maffashion stanowi dla nich autorytet na miarę papieża Jana Pawła II? Czy internet skraca dystans ich relacji? Czy dzięki niemu nieznane staje się im bliższe? Kim właściwie są “Zetki”? Grupa Dentsu Aegis Network Polska oraz Infuture hatalska foresight institute opublikowały raport “Gen Z. Jak zrozumieć dziś pokolenie jutra”. Materiał autorstwa ekspertów stanowi najszerszy na polskim rynku przekrój osobowości i zachowań pokolenia Z. Patronat mediowy nad raportem objęła grupa Onet.
Post-Millenialsi – świeża krew, z którą trzeba się liczyć
Zdecydowaliśmy się przeanalizować zachowania generacji Z, ponieważ jest to kluczowe z perspektywy naszych Klientów i budowania strategii komunikacji marek. Pokolenie Millenialsów zastępowane jest Generacją Z i niejako to ona zaczyna dyktować obecnie zasady komunikacji marketingowej. Naturalnym środowiskiem są nowoczesne technologie, a tam, gdzie obecne jest pokolenie Z, nieodłącznie funkcjonują także nowe marki, które nawiązują i pielęgnują relacje z młodymi ludźmi, zupełnie inaczej niż dotychczas pielęgnowany schemat. Największym wyzwaniem dla właścicieli marek jest zdobycie atencji, zaufania oraz pozyskanie lojalności tej wymagającej grupy konsumentów. Cyfrowa transformacja oraz orientacja na działania w digitalu nie są już wyborem, a koniecznością w tworzeniu skutecznej i oczekiwanej komunikacji skierowanej do reprezentantów tego pokolenia.
- mówi Sławomir Stępniewski, CEO, Dentsu Aegis Network Polska
Jak badano generację Z?
Generacja Z to pokolenie, które nie ma dobrej prasy. Mówi się o nich, że są egoistyczni, narcystyczni. Określa się ich często jako pokolenie JA, JA, JA . Chcieliśmy im się przyjrzeć i lepiej ich poznać. Jak się okazało nie wszystkie te stwierdzenia są prawdziwe. Wokół generacji Z narosło sporo stereotypów.
- dodaje Natalia Hatalska, CEO, infuture hatalska foresight institute
Młodzi gniewni i… zdroworozsądkowi
– Charakterystyczne dla młodych ludzi regularne korzystanie z co najmniej kilku aplikacji mobilnych do konsumowania social media, wykorzystywanie platform mobilnych w czasie wolnym czy testowanie i wykorzystywanie nowych technologii nie były dla nas niczym zadziwiającym. Naszą uwagę zwróciła natomiast znaczna niejednorodność pokolenia Z w zakresie wyznawanych wartości, poglądów politycznych czy autorytetów. Wyniki badań, mówiąc o przewadze w postrzeganiu rodziców nad internetowymi gwiazdami mogą zdziwić marketerów i badaczy w obliczu popularności influencer marketingu czy internetowych rekomendacji.– mówi Natalia Skrzypek, Social Media Stack Leader, Dentsu Aegis Network Polska.
- mówi Natalia Skrzypek, Social Media Stack Leader, Dentsu Aegis Network Polska
Digital natives by nature
Pieniądze mają znaczenie, a praca w digitalu rządzi
Więcej informacji na temat raportu wraz z możliwością jego kupienia tutaj: