Agencja Isobar i dentsu X (dentsu Polska) wystartowały w kwietniu z trzecią odsłoną akcji „Róż się do lekarza” realizowaną dla firmy Galderma. To pierwsza ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna na temat trądziku różowatego. Jej głównym celem jest budowanie świadomości społecznej nt. choroby i nakłonienie potencjalnych pacjentów do wizyty u lekarza.
Kluczowy influencer marketing
Obecnie realizowana jest już trzecia edycja kampanii, która ma za zadanie zbudować świadomość trądziku różowatego jako choroby, a nie defektu kosmetycznego. Obecna odsłona akcji przypadła na kwiecień – miesiąc świadomości trądziku różowatego. Działania skupiają się na mocnym rozwoju kanałów społecznościowych Róż się do lekarza – Facebooka i Instagrama. Główny nacisk jest kładziony jednak na influencer marketing. Agencja postawiła na współprace z Magdaleną Kaczanowicz (racjapielegnacja), Kasią Malczyk (myskinstoryy) i Karoliną Gołębiewską (stylizacje), których zadaniem było zachęcanie swoich fanów do odwiedzenia landing page’a kampanii rozsiedolekarza.pl oraz strony globalnej rosaceaspace.com.
– Influencerki pokazują obserwatorom, czym jest dla nich trądzik różowaty poprzez dowolną formę wyrazu: kolaże, artystyczne zdjęcia. Ten sposób komunikacji pozwala nam „nie straszyć” problemem, ale skupić się na odczuciach, dzieleniu się nimi i budowaniu wspólnoty osób, które mierzą się z wyzwaniem, jakim jest leczenie trądziku różowatego – tłumaczy Maciej Sowiński z Galderma Polska.
Osadzone w merytoryce
Wsparciem dla kampanii jest udział ekspertów w dziedzinie dermatologii: profesor Wioletty Barańskiej-Rybak - Klinika Dermatologii, Wenerologii i Alergologii GUMed, wykładowcy o zasięgu krajowym i międzynarodowym, należącej do licznych Advisory Board do spraw trądziku i trądziku różowatego oraz Ivany Stanković - lekarza medycyny, specjalistki dermatolog-wenerolog z kliniki Dermea, które czuwają nad merytoryką treści.
– Co istotne, w kampanii nie implementowaliśmy produktu ani marki. Staraliśmy się namawiać odbiorców, aby w przypadku zaobserwowania u siebie problemów skonsultowali się z lekarzem i rozpoczęli leczenie – dodaje Maciej Sowiński.
Oprócz materiałów contentowych, influencer marketingu i social mediów, Isobar i dentsu X (dentsu Polska) postawiło na działania mediowe w obrębie inventory sieci Spicy Mobile (m.in. poprzez aplikacje OLX, Onet News, Spotify czy Jak Dojadę).
Efekty dotychczasowych działań w kampanii
Wszystkie dotychczasowe odsłony kampanii zrealizowały określone przez markę cele. Zasięg video osiągnął 178% przyjętego planu i wywołał 139% zakładanych interakcji.
– Ponieważ nie ma danych dotyczących liczby pacjentów faktycznie szukających pomocy w terapii trądziku różowatego u specjalistów, zdecydowaliśmy się mierzyć skuteczność podejmowanych działań przez stopień gotowości odbiorcy kampanii do udania się do specjalisty. Na landing page’u zadaliśmy pytanie: „Czy po zapoznaniu się z informacjami na naszej stronie planujesz wizytę u lekarza?”, na które aż 43% respondentów odpowiedziało twierdząco. Co istotne, odnotowaliśmy w internecie także 4-krotny wzrost dynamiki rozmów o chorobie – przyznaje Maciej Sowiński z Galderma Polska.
Za kreację, produkcję, postprodukcję i social media odpowiedzialna jest agencja Isobar, z kolei za zakup mediów – dentsu X. Obie agencje wchodzą w skład dentsu Polska.