Podczas epidemii COVID-19 wiele marek angażuje się społecznie prowadząc działania mające na celu wsparcie społeceństwa. Zapraszamy do zaznanania się z najciekawszymi incjatywami.
WSPARCIE DLA SENIORÓW
Osoby z grupy 65+ są grupą społeczną, która jest wybitnie narażona na ciężki przebieg COVID-19. Badania z Włoch i Chin pokazują, że śmiertelność jest najwyższa właśnie wśród najstarszych członków społeczeństwa. Z tego powodu wiele marek właśnie do tej grupy kieruje swoje działania.
Sieć sklepów Biedronka realizuje program "Czas na pomaganie seniorom 65+".
Sieć Biedronka od początku epidemii wspiera osoby starsze. Każdego dnia w pierwszej godzinie funkcjonowania marketów pierwszeństwo wejścia do sklepów mają osoby powyżej 65 roku życia. Na swoją prośbą osoby starsze są priorytetowo obsługiwane przez kasjerów.
Od 24 marca Biedronka w sklepach umieszcza skrzynki i formularze. Każda osoba starsza, która potrzebuje pomocy w zakupach, jak również osoby młodsze, które chcą zostać wolontariuszami, mogą wypełnić dokument i zostawić go w skrzynce. Zgłoszenie może być również dokonane za pośrednictwem BOK Biedronki oraz na stronie internetowej biedronka.pl. Sieć deklaruje również współpracę z innymi organizacjami, które chcą ułatwić seniorom funkcjonowanie w czasie epidemii.
W ramach programu seniorzy będą opłacać zakupy po ich dostarczeniu przez wolontariusza. Płatność będzie dokonywana za pomocą karty „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Mogą ją otrzymać wszystkie osoby starsze, które mają aktywną kartę Moja Biedronka. Kartę przekazują następnie wolontariuszowi, który będzie nią płacić za ich zakupy w Biedronce. Właściciel karty płaci za zakupy w momencie dostawy, a wolontariusz wpłaca otrzymaną od niego kwotę, za pierwsze i kolejne zakupy, z powrotem na kartę w dowolnym sklepie Biedronka.
W zakupach chce pomóc seniorom także Radio Pogoda. Należąca do Agory rozgłośnia, wspólnie z ZHP, uruchomiła "Pogotowie zakupowe". Osoby starsze, które potrzebują wsparcia w zakupach, mogą skontaktować się z redakcją i poprosić o pomoc harcerzy, którzy korzystając z ich listy zrobią dla nich zakupy oraz dostarczą je do ich domów.
WSPARCIE PERSONELU MEDYCZNEGO
Pracownicy szpitali znajdują się na pierwszej linii walki z epidemią COVID-19. Nie jest tajemnicą, że system ochrony zdrowia stoi przed olbrzymim wyzwaniem, a rola pracowników medycznych jest kluczowa w szybkim opanowaniu epidemii.
Oddolna inicjatywa #wzywamyposilki zaczęła się od posta na Facebooku z apelem o dostarczenie posiłków dla pracowników medycznych jednego ze szpitali. W kilkanaście godzin post obiegł internet i do akcji przyłączyły się marki takie jak McDonald's, Costa Coffee, AmRest (KFC, Burger King, Starbucks, Pizza Hut), a także Maczfit i RedBull. Dostarczaniem posiłków zajmuje się Uber. Projekt ma charakter otwarty i obecnie uczestniczy w nim kilkadziesiąt marek spożywczych.
Ciekawą inicjatywę stworzyły nauczycielki i uczniowie Zespołu Szkół Odzieżowych w Poznaniu. Pracownicy i uczniowie szkoły szyją maseczki jednorazowe, które przekazywane są do poznańskich szpitali, a także do domów opieki. Maseczki wykonane są z atestowanych materiałów, więc nie ma problemu z ich dopuszczeniem do użytku pracowników służby zdrowia.
O pracowników sektora medycznego postanowił zadbać również właściciel FREE NOW. Firma taksówkarska ruszyła z akcją #Taxidlazdrowia w ramach której oferuje darmowe przejazdy pracownikom szpitali i laboratoriów, którzy mogą założyć w aplikacji przewoźnika specjalne konto "dla zdrowia".
WSPARCIE OSÓB WRACAJĄCYCH DO POLSKI
Czasowe zamknięcie granic i kontrole stanu zdrowia osób wjeżdżających do Polski spowodowały wielokilometrowe korki na przejściach granicznych. Osoby wracające do Polski znalazły się w niewesołej sytuacji. Większość z nich nie była przygotowana na kilkudziesięciogodzinny czas oczekiwania na wjazd do kraju.
W pomoc dla osób oczekujących na przekroczenie granicy zaangażowały się m.in. PKN Orlen oraz Aldi. Obie sieci przygotowały paczki z wodą, żywnością i napojami, które dystrybuowane były wśród kierowców i pasażerów czekających na wjazd do kraju.
W ciągu dwóch dni pracownicy PKN ORLEN przekazali ponad 25 ton żywości i napojów, które trafiły do osób oczekujących na przekroczenie granicy, Polaków, oraz obywateli innych krajów.
WSPARCIE DLA OSÓB PODEJRZEWAJĄCYCH ZAKAŻENIE SARS-CoV-2
Nie będąc lekarzem trudno odróżnić objawy COVID-19 od grypy. Z drugiej strony wizyta w przychodni lub na SOR może być niebezpieczna. PZU Zdrowie uruchomiło specjalną infolinię i bezpłatną pomoc telemedyczną dla wszystkich Polaków, którzy w związku z zagrożeniem epidemią niepokoją się o swoje zdrowie. Z rozwiązania skorzystało już ponad 10 tys osób.
Dodatkowo, na stronie pzuzdrowie.pl operator medyczny udostępnia aplikację koronawirus checker. Jest to wywiad, który na podstawie udzielonych odpowiedzi na pytania dotyczących czynników ryzyka i objawów dokonuje tzw. triażu pacjenta i wskazuje dalsze postępowanie uzupełnione o niezbędne informacje – kontakt z lokalnymi służbami, pozostanie w domu i zachowanie kwarantanny, czy brak wskazań.
Zapraszamy do kolejnego przeglądu! Publikacja w czwartek - 02.04.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter Dentsu Way!