9 kwietnia odbyła się sesja finałowa inicjatywy „e-Ideathon. Do Something Great”, w ramach której pracownicy grupy Dentsu Aegis Network Polska pracowali nad społecznymi i biznesowymi wyzwaniami związanymi z epidemią COVID-19.
- Praca zdalna, przymusowa kwarantanna i izolacja – wyzwanie dla rodziców i dzieci lub singli
- Samotność, zmiana trybu życia, poczucie strachu i niemoc – wyzwanie dla osób starszych i w grupie ryzyka
- Problemy ze sprzedażą produktów i usług oraz logistyką – wyzwanie dla B2B, z konsumentów i pracowników w dobie kryzysu gospodarczego
Koncept e-Ideathonu nie jest dla nas nowością. Już w przeszłości zdarzało nam się brać udział w podobnych inicjatywach. Dziś, w czasach innych i odbiegających od normy postanowiliśmy stworzyć magazyn rezerw intelektualnych, który posłuży za stałą platformę. Szukaliśmy rozwiązania, które stanowić będzie zarówno network kreatywnego potencjału na przyszłość, jak również tu i teraz pozwoli na wykorzystanie doświadczenia i kompetencji naszej organizacji oraz naszych partnerów biznesowych w celu wygenerowania jak największej liczby pomysłów wspierających społeczeństwo w tym trudnym okresie. Jestem niesamowicie dumny z zaprezentowanych projektów – każdy z nich uwidocznił, że w pracownikach naszej grupy drzemie niesamowity potencjał. Prezentacje pokazały, że wszystkie zespoły włożyły w projekty mnóstwo serca, a wypracowane rozwiązania zdecydowanie gotowe są ujrzeć światło dzienne. Gorąco zachęcam firmy oraz ekspertów, chcących zmienić rzeczywistość wokół nas do współpracy. Pamiętajmy, że to idee kreują dzisiejszy świat.
- mówi Sławomir Stępniewski, pomysłodawca inicjatywy i CEO Dentsu Aegis Network Polska.
Cieszę się, że udało się nam przygotować tę inicjatywę w niespełna 3 tygodnie i w trybie 100% online. Korzystając z video chatów oraz narzędzi do komunikacji onlinowej każdy z zespołów przygotował co najmniej jeden koncept, który zaprezentował przed jury. Nasi wolontariusze pracowali po kilkanaście godzin, wykazując się ogromnym zaangażowaniem i profesjonalizmem. Zwycięski zespół już pracuje nad wdrożeniem swojego konceptu, a dwa kolejne, które również znalazły się na podium dopracowują swoje rozwiązania. Mam nadzieję, że również dla nich uda się nam znaleźć partnerów, którzy zdecydują się na wdrożenie bardzo ciekawych idei.
- mówi Jadwiga Jadziewicz, CSR Manager w grupie Dentsu Aegis Network Polska i koordynatorka e-Ideathonu.