Nauka bez przeszkód
Czas na rozwój
w przypadku marek kosmetycznych), edukowaniem młodych ludzi w zakresie społecznej odpowiedzialności w czasie epidemii (mogłyby to zrobić brandy młodzieżowe) czy przygotowywania posiłków z produktów dostępnych w domu (co skrzętnie wykorzystują różne firmy spożywcze). Komunikacja taka odbywa się przede wszystkim za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Praca z domu jako globalny eksperyment
Nic nie trwa wiecznie
Bazując na mojej perspektywie, przełączenie się na pracę zdalną, opartą w głównej części na Microsoft Teams poszło nam bardzo gładko. W Dentsu zaczęliśmy używać Teamsów jako narzędzia do konwersacji, konferencji video, dostępu do plików i co-workingu w dokumentach już trzy lata temu – między innymi dlatego tak skutecznie udało się włączyć model pracy zdalnej dla całej grupy liczącej blisko tysiąc osób. Oczywiście, gdyby nie tragiczna w skutkach epidemia COVID-19, nikt nie odważyłby się na taki test dla całej firmy, jednak po pierwszym tygodniu pracy w tym trybie mogę śmiało powiedzieć, że model wspólnej pracy zdalnej oparty w znacznej części na narzędziu all-in-one działa bez zarzutów. Nawet globalne problemy z wydolnością Teams, które wspierają obecnie pracę na odległość dla całej Europy, nie zmieniają mojej oceny, ponieważ jesteśmy w bezprecedensowym czasie dla całego świata IT – przecież nawet Netflix i YouTube zmniejszają jakość streamingu video tak, aby europejski Internet mógł skutecznie przetrwać ten trudny czas. Liczę, że finalnie test tego modelu pracy przyniesie wiele dobrego, a gdy wrócimy do biurek będziemy bogatsi o wiedzę i odpowiedź na pytania: jak efektywnie współpracować, gdy większa część zespołu pracuje w modelu home office, jak video konferencja może być w pełni skutecznym substytutem każdego fizycznego spotkania, jak nauczyć się dobierać najbardziej adekwatne formy komunikacji do celu zadania, a za tym i przede wszystkim – jak najefektywniej wymieniać informacje między sobą.
Roman Dudziński, Digital Director, Carat Polska (Dentsu Aegis Network)