Dentsu dzięki akredytacji BSP (Business Solution Provider) WhatsApp może oferować pełne rozwiązania end-to-end w zakresie wiadomości biznesowych na WhatsApp. Dodatkowo dentsu tworzy Platformę WhatsApp Business Gateway, która umożliwia łatwy dostęp do API WhatsApp i oferuje kompleksowe usługi związane z tworzeniem, wdrażaniem i optymalizowaniem ścieżek komunikacyjnych z klientami.
WhatsApp stał się kluczowym narzędziem dla firm, umożliwiając konsumentom komunikację w sposób naturalny, konwersacyjny i hiperpersonalny. Dentsu stworzyło własną platformę WhatsApp Business Gateway, która zapewnia łatwy dostęp do API WhatsApp, oferując kompleksowe rozwiązania Business Messaging (włączając w spektrum rozwiązań nie tylko WhatsApp, ale też komunikatory Messanger i Instargram). Platforma umożliwia klientom tworzenie, wdrażanie i optymalizowanie pełnych ścieżek komunikacji – od początkowego kontaktu, przez angażowanie konsumentów, aż po analizę i optymalizację wyników.
Paweł Petkowicz, SoMe Director Dentsu Creative podkreśla, że marki, które w praktyce realizują strategię koncentracji na konsumencie nie mogą przejść obojętnie obok szansy wejścia w bezpośredni dialog z użytkownikami. Bezpośrednia komunikacja przy pomocy komunikatorów (WhatsApp, Messenger, Instagram DM i inne) wpisuje się w potrzebę natychmiastowej odpowiedzi na pytania i problemy konsumentów, buduje ich zaufanie i lojalność, a przy tym zapewnia wysoką skuteczność konwersji dzięki spersonalizowanej komunikacji. Business Messaging można traktować jako nowy kanał sprzedaży, który dzięki połączeniu doświadczenia i wyczucia zespołów ludzkich z elementami automatyzacji AI pozwala na osiąganie efektów o dużej skali.
Co to jest Business Messaging? Business Messaging to rozwiązanie umożliwiające firmom wykorzystanie potencjału WhatsApp do komunikacji z klientami. Z ponad miliardem użytkowników Meta korzystających z wiadomości biznesowych co tydzień, istnieje ogromna szansa na zaangażowanie konsumentów. Dentsu oferuje szeroki wachlarz usług, od tworzenia chatbotów po dostosowanie technologii, które usprawniają każdą część podróży klienta – od etapu świadomości po ponowne zaangażowanie.
Zwiększenie inteligencji odbiorców: analiza danych z interakcji, identyfikowanie użytkowników i ich intencji.
Wczesne angażowanie klientów: dotarcie do konsumentów na wcześniejszych etapach ścieżki zakupowej oraz dostosowywanie komunikacji w czasie rzeczywistym.
Zintegrowane planowanie i realizacja: łączenie kampanii z reklamami "click-to-message" i remarketingiem na platformach Meta, a także integracja z OOH (Out of Home) i sklepami fizycznymi poprzez kody QR.
Wczesne angażowanie klientów: dotarcie do konsumentów na wcześniejszych etapach ścieżki zakupowej oraz dostosowywanie komunikacji w czasie rzeczywistym.
Zintegrowane planowanie i realizacja: łączenie kampanii z reklamami "click-to-message" i remarketingiem na platformach Meta, a także integracja z OOH (Out of Home) i sklepami fizycznymi poprzez kody QR.
“Rozmowa stała się nowym standardem komunikacji między marką a klientem – szybka, prosta i dostępna na wyciągnięcie ręki. Dlatego rozwiązania takie jak WhatsApp są dziś kluczowe w budowaniu relacji. Wierzymy, że konwersacyjne doświadczenia to nie tylko przyszłość, ale realna przewaga konkurencyjna tu i teraz. Naszym celem jest tworzenie interakcji, które są jednocześnie intuicyjne, wartościowe i napędzają wzrost” - podkreśla Weronika Szczepanik, Media Client Partner, iProspect (dentsu Polska).
Dzięki tym rozwiązaniom, dentsu pomaga firmom wykorzystać potencjał spersonalizowanej komunikacji, co znacząco zwiększa sprzedaż i wartość długoterminową, budując emocjonalne więzi z konsumentami, które mogą prowadzić do wzrostu wydatków nawet o 150% rocznie.