Zamiast jedynie mówić o nowych, technologicznie zaawansowanych butach adidas NMD, postanowiliśmy przenieść konsumentów podczas wirtualnego spaceru w butach NMD do miejsca, które najbardziej do tego pasuje - Tokio.
Kontekst
Buty adidas z linii NMD zostały stworzone z myślą o eksplorowaniu miast. W kwietniu 2017 były po raz pierwszy dostępne w sieci sklepów Sizeer. Zadaniem agencji było zachęcenie klientów w sklepach do przymierzenia NMD po to, by konsument doświadczył komfortu spaceru w tym obuwiu.
Dla marek przestrzeń sklepowa w sklepach multibrandowych (do jakich zalicza się Sizeer) jest wyjątkowo konkurencyjnym środowiskiem – kilka brandów i kilkadziesiąt modeli butów walczy o to, aby właśnie je przymierzył potencjalny nabywca.
Buty adidas z linii NMD zostały stworzone z myślą o eksplorowaniu miast. W kwietniu 2017 były po raz pierwszy dostępne w sieci sklepów Sizeer. Zadaniem agencji było zachęcenie klientów w sklepach do przymierzenia NMD po to, by konsument doświadczył komfortu spaceru w tym obuwiu.
Dla marek przestrzeń sklepowa w sklepach multibrandowych (do jakich zalicza się Sizeer) jest wyjątkowo konkurencyjnym środowiskiem – kilka brandów i kilkadziesiąt modeli butów walczy o to, aby właśnie je przymierzył potencjalny nabywca.
Pomysł
Pomysłem było stworzenie unikalnego kontekstu, w którym konsumenci mogliby przymierzyć buty i przenieść się do miejsca jedynego w swoim rodzaju, by doświadczyć unikatowości butów NMD.
Pomysłem było stworzenie unikalnego kontekstu, w którym konsumenci mogliby przymierzyć buty i przenieść się do miejsca jedynego w swoim rodzaju, by doświadczyć unikatowości butów NMD.
NMD Virtual Tour w sklepie Sizeer
Realizacja
Zorganizowaliśmy serię 3 eventów in-store opartych o pierwszą na świecie mobilną instalację, umożliwiającą spacer w wirtualnej rzeczywistości. Spacer odbywał się po Tokio, co nawiązywało do inspirowanej japońskim wzornictwem bryły buta.
Stworzyliśmy dedykowany kontent VRowy w największej metropolii świata i aby dać klientom wrażenie, że odbywają spacer w rzeczywistości i w tych butach, które przed chwilą założyli w sklepie Sizeer.
Dzięki specjalnie stworzonej aplikacji mobilnej tempo odtwarzanego filmu zsynchronizowane zostało ze sportową bieżnią (co również nawiązywało do butów NMD, które inspirowane były butami do biegania). Wydarzenie komunikowane było za pomocą local awareness ads na Facebooku.
Zorganizowaliśmy serię 3 eventów in-store opartych o pierwszą na świecie mobilną instalację, umożliwiającą spacer w wirtualnej rzeczywistości. Spacer odbywał się po Tokio, co nawiązywało do inspirowanej japońskim wzornictwem bryły buta.
Stworzyliśmy dedykowany kontent VRowy w największej metropolii świata i aby dać klientom wrażenie, że odbywają spacer w rzeczywistości i w tych butach, które przed chwilą założyli w sklepie Sizeer.
Dzięki specjalnie stworzonej aplikacji mobilnej tempo odtwarzanego filmu zsynchronizowane zostało ze sportową bieżnią (co również nawiązywało do butów NMD, które inspirowane były butami do biegania). Wydarzenie komunikowane było za pomocą local awareness ads na Facebooku.
NMD Virtual Tour w sklepie Sizeer
Efekty
Komunikacja eventów na Facebooku dotarła do ponad 400 tysięcy potencjalnych klientów.
Pomysł spowodował również, że podczas trwania kampanii NMD były najchętniej przymierzanymi butami w sieci sklepów Sizeer.
Sprzedaż w sklepach, w których dostępny był wirtualny spacer po Tokio, była o 47% większa.
Komunikacja eventów na Facebooku dotarła do ponad 400 tysięcy potencjalnych klientów.
Pomysł spowodował również, że podczas trwania kampanii NMD były najchętniej przymierzanymi butami w sieci sklepów Sizeer.
Sprzedaż w sklepach, w których dostępny był wirtualny spacer po Tokio, była o 47% większa.
Za koncepcję oraz realizację aktywacji odpowiadają spółki z grupy Dentsu Aegis Network Polska: Isobar Polska, Posterscope, Carat Polska i Hypermedia linked by Isobar.
Nagrody
- SREBRO w kategorii DOŚWIADCZENIE/EVENT w konkursie INNOVATION 2018
Autorzy
Creative Director - Maciek Kozina
Copywriter - Maciek Kozina
Art Director - Rafał Zagórny
Account manager - Marta Zamorowska
Project manager - Ilya Makei
Technology - Michał Pęczalski
Technology - Anna Nowak
Motion Designer - Borysław Georgijew
Creative Director - Maciek Kozina
Copywriter - Maciek Kozina
Art Director - Rafał Zagórny
Account manager - Marta Zamorowska
Project manager - Ilya Makei
Technology - Michał Pęczalski
Technology - Anna Nowak
Motion Designer - Borysław Georgijew