Virgin Mobile wprowadza ofertę abonamentową rewolucjonizującą rynek. Albonament łączy najmocniejsze strony pre – oraz post-paid. User sam definiuje swoje potrzeby i może je zawsze zmienić.
Klient: Virgin Mobile
Agencja: Lubię to- linked by Isobar
Tło:
Virgin Mobile, jako People’s Champion na całym świecie walczy o to by ludzie mieli uczciwe warunki od operatorów telefonii. W Polsce nie ma łatwo, ponieważ mamy absolutna dominację 4 marek Orange, Tmobile, Play i Plus. Mało tego, cała kategoria wyżyna się konkurując przede wszystkim ceną. W takim świecie Virgin z powodzeniem rozszerza wąskie myślenie o telekomach, kwestionując podstawy ich działania – ofertę. Po freemium – innowacyjnej ofercie łączącej pre-paidy ze sposobem płatności znanym między innymi z gier online, która zwielokrotniła liczbę klientów Virgin Mobile- przyszedł czas na rewolucję w myśleniu o abonamencie. Okazja do tej innowacji nastąpiła po wprowadzeniu ustawy zmuszającej użytkowników do rejestracji numerów na kartę.
Do tego momentu sytuacja wyglądała następująco:
Abonament był 12 albo 24 miesięczną umową z imiennie przypisanym numerem telefonu oraz ze ściśle zdefiniowanymi parametrami bardzo ograniczonej oferty (np. 3 różne taryfy obojętnie czy spełniające oczekiwania konsumenta. [długi czas zobowiązania+ mało dopasowana zdefiniowana oferta + numer przypisany do właściciela).
Karta była przeciwieństwem abonamentu. Dawała możliwość szybkiego zerwania umowy z telekomem (i wyboru oferty konkurencji), wszystko bez konieczności podawania jakichkolwiek danych osobowych. Zauważyliśmy, że po zmianie ustawy, usługi w abonamencie i na kartę w praktyce mogą się od siebie różnić już tylko sposobem płatności. Nasze nowatorskie podejście do usługi abonamentowej kierowane jest do grupy ludzi z miast powyżej 100 000 mieszkańców w wieku 20-55lat.
Pomysł:
Stworzyliśmy ofertę jak na kartę tyle, że z abonamentowym sposobem płatności. ALBONAMENT to innowacyjna oferta łącząca pre paid - brak zobowiązań, dopasowana oferta i post paid -sposób płatności.
Rozwiązanie:
To co najważniejsze w Albonamencie, to elastyczność! Użytkownik sam decyduje czego potrzebuje, definiuje parametry zapotrzebowania na minuty, smsy i gigabajty. W każdej chwili może zrezygnować z abonamentu bądź zawiesić go, dzięki czemu usługa abonamentowa będzie za 0 zł. Dodatkowo w każdej chwili można dokupić dodatkowe pakiety minut smsów czy danych.
Skutki:
Virgin Mobile, aby spełniać swoją misję, walczyć o uczciwe stawki dla konsumentów telco, na tak trudnym rynku robi to co umie najlepiej – zmienia podstawy działania rynku, tworząc innowacyjne oferty. Co ważne ta zmiana myślenia nie jest tylko wymysłem operatora komórkowego – jest realną i popularną zmianą dla setek tysięcy ludzi. Kampania została wprowadzona komunikacją w TV, radio, OOH, digitalu, oraz social mediach. O nowym albonamencie pisały najważniejsze portale branżowe.
Agencja: Lubię to- linked by Isobar
Tło:
Virgin Mobile, jako People’s Champion na całym świecie walczy o to by ludzie mieli uczciwe warunki od operatorów telefonii. W Polsce nie ma łatwo, ponieważ mamy absolutna dominację 4 marek Orange, Tmobile, Play i Plus. Mało tego, cała kategoria wyżyna się konkurując przede wszystkim ceną. W takim świecie Virgin z powodzeniem rozszerza wąskie myślenie o telekomach, kwestionując podstawy ich działania – ofertę. Po freemium – innowacyjnej ofercie łączącej pre-paidy ze sposobem płatności znanym między innymi z gier online, która zwielokrotniła liczbę klientów Virgin Mobile- przyszedł czas na rewolucję w myśleniu o abonamencie. Okazja do tej innowacji nastąpiła po wprowadzeniu ustawy zmuszającej użytkowników do rejestracji numerów na kartę.
Do tego momentu sytuacja wyglądała następująco:
Abonament był 12 albo 24 miesięczną umową z imiennie przypisanym numerem telefonu oraz ze ściśle zdefiniowanymi parametrami bardzo ograniczonej oferty (np. 3 różne taryfy obojętnie czy spełniające oczekiwania konsumenta. [długi czas zobowiązania+ mało dopasowana zdefiniowana oferta + numer przypisany do właściciela).
Karta była przeciwieństwem abonamentu. Dawała możliwość szybkiego zerwania umowy z telekomem (i wyboru oferty konkurencji), wszystko bez konieczności podawania jakichkolwiek danych osobowych. Zauważyliśmy, że po zmianie ustawy, usługi w abonamencie i na kartę w praktyce mogą się od siebie różnić już tylko sposobem płatności. Nasze nowatorskie podejście do usługi abonamentowej kierowane jest do grupy ludzi z miast powyżej 100 000 mieszkańców w wieku 20-55lat.
Pomysł:
Stworzyliśmy ofertę jak na kartę tyle, że z abonamentowym sposobem płatności. ALBONAMENT to innowacyjna oferta łącząca pre paid - brak zobowiązań, dopasowana oferta i post paid -sposób płatności.
Rozwiązanie:
To co najważniejsze w Albonamencie, to elastyczność! Użytkownik sam decyduje czego potrzebuje, definiuje parametry zapotrzebowania na minuty, smsy i gigabajty. W każdej chwili może zrezygnować z abonamentu bądź zawiesić go, dzięki czemu usługa abonamentowa będzie za 0 zł. Dodatkowo w każdej chwili można dokupić dodatkowe pakiety minut smsów czy danych.
Skutki:
Virgin Mobile, aby spełniać swoją misję, walczyć o uczciwe stawki dla konsumentów telco, na tak trudnym rynku robi to co umie najlepiej – zmienia podstawy działania rynku, tworząc innowacyjne oferty. Co ważne ta zmiana myślenia nie jest tylko wymysłem operatora komórkowego – jest realną i popularną zmianą dla setek tysięcy ludzi. Kampania została wprowadzona komunikacją w TV, radio, OOH, digitalu, oraz social mediach. O nowym albonamencie pisały najważniejsze portale branżowe.