"Przerwa na meczyk” to innowacyjny sposób na obecność w telewizji podczas najdroższego pasma reklamowego, transmisji EURO 2016. I to za darmo.
Klient: Media Markt
Agencja: Lubię to - linked by Isobar
Tło:
Cel: zbudowanie wizerunku Media Markt jako innowacyjnej marki wykorzystującej najnowsze technologie. Poprzez nowatorskie i nietypowe rozwiązania marka miała zaistnieć w czasie, kiedy uwaga wszystkich była skupiona na EURO 2016 we Francji. Drugim celem określonym przez Klienta była możliwość zaimplementowania aktywacji do sieci sklepów i zaangażowanie potencjalnych klientów w zabawę lokalnie.
Pomysł:
Nowatorska aplikacja w piłkarskimi klimacie, linkująca Media Mark i piłką nożną. Aplikacja możliwa do odpalenia bez pobierania na telewizorze, w którym nasi fanie właśnie oglądają mecz. A właściwie chwilę potem. Bo do promocji też podeszliśmy nowatorsko: wyłącznie w czasie przerw w meczu, kiedy wszyscy reklamodawcy biją się o czas antenowy. Znamy naszych fanów i wiemy gdzie są podczas przerwy. Na Facebooku. W zdecydowanej większości właśnie przeglądają go na urządzeniu mobilnym, przez które możemy wciągnąć ich do naszej aplikacji – bez żadnej instalacji – wystarczy klik by fani byli w grze. Stworzyliśmy aplikację w oparciu o claim klienta „Odkryj w sobie kibica” i wykorzystaliśmy „stare dobre” piłkarzyki stołowe w nowatorski sposób.
Rozwiązanie:
Daliśmy naszym użytkownikom do dyspozycji grę, która działa na każdym komputerze, smartfonie, czy telewizorze. Stworzyliśmy rozwiązanie oparte na HTML i Canvas, które bez potrzeby instalacji czegokolwiek na urządzeniach, pozwoliło naszym fanom na grę w piłkarzyki. Fani mogli grać przeciwko sobie, przeciwko komputerowi czy przeciwko losowo zalogowanej osobie. Do 8 osób jednocześnie mogło grać w 1 grę, ponieważ każdy użytkownik kontrolował 1 „ruszt” przy stole do piłkarzyków. Aby „stanąć za stołem” wystarczył smartfon. Zamieniliśmy telefon w rączkę od wirtualnego „rusztu” stołowego i gracz obracając telefonem, za pomocą żyroskopu obracał „rusztem”. Cały ruch mógł obserwować na ekranie drugiego urządzenia, najczęściej laptopa czy telewizora.
Skutki:
Efekt - 36 tysięcy strzelonych goli… w przerwach meczy Euro 2016! Do tego dzięki kompatybilności aplikacji z wieloma urządzeniami, była ona łatwa do zaimplementowania we wszystkich marketach Media Markt, gdzie fani piłki mogli zagrać w naszą grę testując ja na najnowszym asortymencie dostępnym w sprzedaży. Powstały strefy kibica, a klienci największych telewizorach i najnowszych smartfonach mogli zagrać w „Przerwę na Meczyk” i zmierzyć się z mini zawodach. Kampania opiera się o w pełni lokalny pomysł, w całości wykonany w agencji. Tego rodzaju rozwiązanie z łatwością skaluje się na inne rynki. Do tego sposób interakcji na linii telefon – telewizor z pewnością inspiruje do kolejnych, ciekawych i nowoczesnych rozwiązań, gdzie podstawą działań jest dotarcie do właściwych ludzi, we właściwym miejscu i właściwym czasie.
Agencja: Lubię to - linked by Isobar
Tło:
Cel: zbudowanie wizerunku Media Markt jako innowacyjnej marki wykorzystującej najnowsze technologie. Poprzez nowatorskie i nietypowe rozwiązania marka miała zaistnieć w czasie, kiedy uwaga wszystkich była skupiona na EURO 2016 we Francji. Drugim celem określonym przez Klienta była możliwość zaimplementowania aktywacji do sieci sklepów i zaangażowanie potencjalnych klientów w zabawę lokalnie.
Pomysł:
Nowatorska aplikacja w piłkarskimi klimacie, linkująca Media Mark i piłką nożną. Aplikacja możliwa do odpalenia bez pobierania na telewizorze, w którym nasi fanie właśnie oglądają mecz. A właściwie chwilę potem. Bo do promocji też podeszliśmy nowatorsko: wyłącznie w czasie przerw w meczu, kiedy wszyscy reklamodawcy biją się o czas antenowy. Znamy naszych fanów i wiemy gdzie są podczas przerwy. Na Facebooku. W zdecydowanej większości właśnie przeglądają go na urządzeniu mobilnym, przez które możemy wciągnąć ich do naszej aplikacji – bez żadnej instalacji – wystarczy klik by fani byli w grze. Stworzyliśmy aplikację w oparciu o claim klienta „Odkryj w sobie kibica” i wykorzystaliśmy „stare dobre” piłkarzyki stołowe w nowatorski sposób.
Rozwiązanie:
Daliśmy naszym użytkownikom do dyspozycji grę, która działa na każdym komputerze, smartfonie, czy telewizorze. Stworzyliśmy rozwiązanie oparte na HTML i Canvas, które bez potrzeby instalacji czegokolwiek na urządzeniach, pozwoliło naszym fanom na grę w piłkarzyki. Fani mogli grać przeciwko sobie, przeciwko komputerowi czy przeciwko losowo zalogowanej osobie. Do 8 osób jednocześnie mogło grać w 1 grę, ponieważ każdy użytkownik kontrolował 1 „ruszt” przy stole do piłkarzyków. Aby „stanąć za stołem” wystarczył smartfon. Zamieniliśmy telefon w rączkę od wirtualnego „rusztu” stołowego i gracz obracając telefonem, za pomocą żyroskopu obracał „rusztem”. Cały ruch mógł obserwować na ekranie drugiego urządzenia, najczęściej laptopa czy telewizora.
Skutki:
Efekt - 36 tysięcy strzelonych goli… w przerwach meczy Euro 2016! Do tego dzięki kompatybilności aplikacji z wieloma urządzeniami, była ona łatwa do zaimplementowania we wszystkich marketach Media Markt, gdzie fani piłki mogli zagrać w naszą grę testując ja na najnowszym asortymencie dostępnym w sprzedaży. Powstały strefy kibica, a klienci największych telewizorach i najnowszych smartfonach mogli zagrać w „Przerwę na Meczyk” i zmierzyć się z mini zawodach. Kampania opiera się o w pełni lokalny pomysł, w całości wykonany w agencji. Tego rodzaju rozwiązanie z łatwością skaluje się na inne rynki. Do tego sposób interakcji na linii telefon – telewizor z pewnością inspiruje do kolejnych, ciekawych i nowoczesnych rozwiązań, gdzie podstawą działań jest dotarcie do właściwych ludzi, we właściwym miejscu i właściwym czasie.