Rafał Klara i Marta Kulik-Jastrzębska objęli nowe role menedżerskie w pionie Media&Performance Grupy dentsu Polska. Klara pokieruje zespołem strategów, zaś Kulik-Jastrzębska przejmie odpowiedzialność za planowanie i zakup mediów direct, biddable, badania i analitykę oraz non media.
W Grupie dentsu trwa proces integracji Grupy do modelu „One dentsu”, który polega na upraszczaniu sposobu pracy oraz struktury Grupy tak, by skuteczniej odpowiadać na potrzeby klientów. Po powołaniu nowych pionów w maju br. z końcem października skompletowano zespół menedżerski pionu. Pion grupuje kompetencje domów mediowych Carat, Vizeum, dentsu X, agencji digital performance iProspect (włączając zespoły Amnet i DDS) oraz zespołu Amplifi odpowiedzialnego za relacje z mediami.
Rolę Media Delivery Director od listopada objęła Marta Kulik-Jastrzębska, związana z dentsu od 2018 roku. Początkowo zaangażowana jako Digital Director jednego z kluczowych klientów Grupy (GCP), dalej szef Client Performance odpowiedzialny za wszystkich klientów iProspect Polska. Wcześniej przez 6 lat związania z niesieciowym domem mediowym. Jako Media Delivery Director będzie zarządzała zespołami odpowiedzialnymi za planowanie oraz zakup mediów direct, biddable, zespołem badań i analityki oraz non media dla całej Grupy dentsu.
Od listopada szefem strategii pionu Media & Performance został Rafał Klara, wieloletni pracownik dentsu, ostatnio pełniący rolę Group Account Directora w dentsu X. Będzie odpowiadał za koordynację działań zespołu strategicznego, rozwijanie innowacyjnych produktów oraz narzędzi planowania strategicznego. Klara ma blisko 13 lat doświadczenia w analityce, badaniach, planowaniu strategicznym i tworzeniu planów marketingowych. Z grupą dentsu związany jest od 12 lat (z przerwą między 2016 i 2017 rokiem). Odpowiadał za strategię w Vizeum oraz dentsu X. Z klientami dentsu zdobywał nagrody Effie (w tym złoto z Imperial Cinepix) oraz MIXX Awards. Przez ponad rok pełnił także funkcję Senior Brand Managera w Fox Networks Group. Ukończył Psychologię Mediów w WSFiZ oraz Zarządzanie Marketingowe na Akademii Koźmińskiego. Z tą drugą uczelnią współpracuje od 2019 roku, prowadząc zajęcia ze zintegrowanej komunikacji marketingowej.
Zespołami M&P kieruje Tomasz Dziekan, COO dentsu Polska & CEE, pełniący interimowo obowiązki Head of Media & Performance. Tomasz kontynuuje transformację pionu media & performance, zapoczątkowaną w pierwszym półroczu br. Pracą zespołów klienckich od maja zarządza Izabela Sochacka, Managing Client Service Director. Od sierpnia br. investment & commercial directorem odpowiedzialnym za negocjacje z partnerami mediowymi jest Arkadiusz Kawecki, manager z ponad 24-letnim doświadczeniem w WPP/GroupM. Szefem działu New Business jest Tomasz Chojnecki, manager z ponad 20-letnią historią w dentsu.
Grupa dentsu w czerwcu zmieniła struktury, powołując dwa piony: Creative oraz Media & Performance. Celem zmiany jest uproszczenie struktur grupy tak, by skuteczniej wspierać klientów zachowując najwyższe standardy jakości i obsługi. Od czerwca trwało kompletowanie składu menedżerskiego zespołu Media & Performance w dentsu Polska. Proces ten został zakończony sukcesem w październiku br.