iProspect, agencja mediowa z portfolio dentsu, specjalizująca się w rozwiązaniach cyfrowych z naciskiem na performance marketing, została wybrana na wiodącego partnera mediowego Grupy BMW. Współpraca obejmie 23 rynki europejskie, z czego 10 rynków należących do klastra Central Europe, w tym Polskę. To jedno z najważniejszych zwycięstw mediowych w regionie. Umowa zacznie obowiązywać od 2026 roku.
Dentsu, z iProspect jako kompleksową agencją mediową typu digital-first, rozwija dotychczasową, udaną współpracę z BMW Group w Europie, opierając się na szerokich kompetencjach w zakresie digitalu, danych, GenAI, technologii, treści i doświadczeń. Odzwierciedla zaufanie BMW Group do zdolności dentsu do tworzenia inteligentnych, opartych na danych doświadczeń w ramach jednej, zintegrowanej sieci – łączącej globalną spójność z precyzją działania na rynkach lokalnych.
W ramach współpracy dentsu będzie odpowiadać za planowanie i zakup mediów w modelu full-funnel we wszystkich kanałach oraz za doradztwo w zakresie danych i technologii dla wszystkich trzech marek BMW Group. Współpraca obejmuje również wsparcie dla premiery Neue Klasse – nowej generacji platformy elektrycznych pojazdów BMW.
Podstawą modelu operacyjnego będzie Dentsu European Media Hub – struktura usprawniająca współpracę ponad granicami i jednocześnie dająca lokalnym zespołom elastyczność oraz kulturową wrażliwość niezbędną do skutecznej egzekucji. To zwycięstwo jest przykładem podejścia Media++ w praktyce: zintegrowanego, inteligentnego i napędzanego innowacją. Opracowany dla BMW Group model zarządzania „Networked Intelligence” podkreśla zdolność iProspect do tworzenia i dostarczania szytych na miarę rozwiązań ukierunkowanych na realne rezultaty biznesowe, umożliwiających skalowalny rozwój i strategie gotowe na przyszłość w całej Europie.
Amanda Morrissey, Global President iProspect, komentuje: „To zwycięstwo odzwierciedla siłę iProspect na styku mediów, danych i technologii. Cieszymy się, że możemy towarzyszyć BMW Group w kolejnym etapie transformacji - łącząc performance, doświadczenie marki i inteligentne wykorzystanie danych, by wspierać rozwój marek BMW, MINI i Motorrad.”
Amanda Morrissey, Global President iProspect, komentuje: „To zwycięstwo odzwierciedla siłę iProspect na styku mediów, danych i technologii. Cieszymy się, że możemy towarzyszyć BMW Group w kolejnym etapie transformacji - łącząc performance, doświadczenie marki i inteligentne wykorzystanie danych, by wspierać rozwój marek BMW, MINI i Motorrad.”
Karin Zimmermann, Global Executive Sponsor for BMW, EMEA Chief Business Officer & BX Practice President, dentsu, dodaje: „To doskonały przykład na to, jak nasz zintegrowany model – oparty na radykalnej współpracy i przyszłościowym podejściu – przekłada się na realne rezultaty biznesowe dla naszych klientów. BMW Group to jedna z najbardziej cenionych i nowoczesnych marek na świecie, dlatego jesteśmy dumni, że możemy pogłębiać naszą współpracę w regionie, rozwijając innowacje poprzez zintegrowane działania.”
„Osobiście bardzo się cieszę, że dentsu będzie naszym partnerem mediowym w regionie EMEA. Razem otwieramy nowy rozdział w komunikacji, w pełni skoncentrowanej na europejskim kliencie” - mówi Uwe Dreher, Vice President Marketing BMW Europe i dodaje: „Osiągnęliśmy nasz cel, jakim było prowadzenie działań w oparciu o podejście silnie zorientowane na danych, z precyzyjnym planowaniem w wielu kanałach i na wielu rynkach, wspierane przez najnowocześniejsze narzędzia AI. Przełoży się to na jeszcze większą efektywność i zwrot z inwestycji marketingowych na naszych rynkach. BMW Marketing Europe z ekscytacją rozpoczyna nowy etap w tej konstelacji, wprowadzając Neue Klasse.”
To zwycięstwo potwierdza zaangażowanie dentsu w rozwój klientów poprzez strategiczną integrację i skalowalną innowację. Jest globalnym przykładem na to, jak marki mogą nieustannie zwiększać swoją wartość, wykorzystując możliwości GenAI, dane oraz dedykowane rozwiązania mediowe zaprojektowane z myślą o realnym wpływie na biznes.