Aby rozwiązać problem ludzi wpatrzonych w telefony w restauracjach, MasterCard stworzył specjalną kapsułę ograniczającą używanie technologii w trakcie spożywania posiłków. Nawiązaliśmy interakcję z tysiącami klientów w sposób, którego się nie spodziewali – tworząc technologię, aby „zabrać“ im technologię i dać im to, co bezcenne – samych siebie.
Klient: MasterCard
Agencje: Isobar Polska, Carat Polska, Hypermedia - linked by Isobar, Posterscope Polska
Agencje: Isobar Polska, Carat Polska, Hypermedia - linked by Isobar, Posterscope Polska
Brief
Technologie są obecne w każdej sferze naszego życia, a bez wielu z nich nie potrafilibyśmy już normalnie funkcjonować. Przykładem są smartfony, które zmieniły sposób, w jaki się zachowujemy i komunikujeme ze sobą. Statystycznie sprawdzamy nasze telefony ponad 100 razy dziennie, rekordziści robią to nawet dziewięciokrotnie częściej. Szczególnie widać to w restauracjach, gdzie ludzie – zamiast spędzać czas ze sobą – ciągle spoglądają w ekrany telefonów i są obecni przy stoliku tylko ciałem. Problem nie jest nowy, ale brak jak dotąd skutecznego rozwiązania.
Pomysł
Wraz z MasterCard postanowiliśmy to zmienić i w nurcie trendu jakim jest ‚digital detox‘ przywrócić ludziom wspólnie jedzącym posiłki to, co najważniejsze – autentyczną interakcję między sobą. Dodatkowo mając na uwadze, że MasterCard sam tworzy innowacyjne rozwiązania technologiczne usprawniające nasze działania w sferze płatności, podjęliśmy wyzwanie edukowania konsumentów, by zaczęli korzystać z nowych technologii świadomie. W ten sposób pokazaliśmy, że z telefonów w restauracji można skorzystać regulując rachunek za wspólny posiłek.
Rozwiązanie
Nasze rozwiązanie to realny program dla klientów trzech warszawskich restauracji: Aioli inspired by Mini, Aioli oraz MOMU.Gastrobar. Główną osią interakcji z konsumentem stał się MasterCard Capsule – specjalne urządzenie, w którym można umieścić telefony, by cieszyć się swoim towarzystwem przy wspólnie spożywanym posiłku. Kapsuła jest brandowana dyskretnym logo MasterCard, któremu przyświeca misja pokazywania ci tego, co bezcenne – w tym przypadku niezabarwionego technologią kontaktu z drugim człowiekiem. Po umieszczeniu smartfonów w kapsule, automatycznie włącza się licznik odmierzający czas bez korzystania z urządzeń mobilnych. Przekraczanie kolejnych progów czasowych daje możliwość otrzymywania konkretnych nagród w postaci voucherów na darmowe napoje i posiłki. Dodatkową nagrodę otrzymuje osoba, która na zakończenie spotkania ureguluje rachunek swoim smartfonem z pomocą mobilnej płatności zbliżeniowej. Kapsuły umieściliśmy w restauracjach 1 marca.
W ciągu 10 pierwszych dni z naszych kapsuł skorzystało ponad pół tysiąca osób, spędzając łącznie 750h bez telefonu. Codziennie dochodzi kolejne 100 osób i 150h bez technologii! Bezpośredni kontakt z kampanią miało do tej pory 75,000 klientów restauracji (+3,000 codziennie), dzięki informacjom o programie na podkładkach z kartą dań. Film promocyjny o akcji ma 300,000+ obejrzeń, a samą aktywację dostrzegły największe serwisy reklamowe na świecie, takie jak Adweek, Ads of the world czy AdForum, który umieścił MasterCard Casule na liście 5 najlepszych kampanii tygodnia.
Technologie są obecne w każdej sferze naszego życia, a bez wielu z nich nie potrafilibyśmy już normalnie funkcjonować. Przykładem są smartfony, które zmieniły sposób, w jaki się zachowujemy i komunikujeme ze sobą. Statystycznie sprawdzamy nasze telefony ponad 100 razy dziennie, rekordziści robią to nawet dziewięciokrotnie częściej. Szczególnie widać to w restauracjach, gdzie ludzie – zamiast spędzać czas ze sobą – ciągle spoglądają w ekrany telefonów i są obecni przy stoliku tylko ciałem. Problem nie jest nowy, ale brak jak dotąd skutecznego rozwiązania.
Pomysł
Wraz z MasterCard postanowiliśmy to zmienić i w nurcie trendu jakim jest ‚digital detox‘ przywrócić ludziom wspólnie jedzącym posiłki to, co najważniejsze – autentyczną interakcję między sobą. Dodatkowo mając na uwadze, że MasterCard sam tworzy innowacyjne rozwiązania technologiczne usprawniające nasze działania w sferze płatności, podjęliśmy wyzwanie edukowania konsumentów, by zaczęli korzystać z nowych technologii świadomie. W ten sposób pokazaliśmy, że z telefonów w restauracji można skorzystać regulując rachunek za wspólny posiłek.
Rozwiązanie
Nasze rozwiązanie to realny program dla klientów trzech warszawskich restauracji: Aioli inspired by Mini, Aioli oraz MOMU.Gastrobar. Główną osią interakcji z konsumentem stał się MasterCard Capsule – specjalne urządzenie, w którym można umieścić telefony, by cieszyć się swoim towarzystwem przy wspólnie spożywanym posiłku. Kapsuła jest brandowana dyskretnym logo MasterCard, któremu przyświeca misja pokazywania ci tego, co bezcenne – w tym przypadku niezabarwionego technologią kontaktu z drugim człowiekiem. Po umieszczeniu smartfonów w kapsule, automatycznie włącza się licznik odmierzający czas bez korzystania z urządzeń mobilnych. Przekraczanie kolejnych progów czasowych daje możliwość otrzymywania konkretnych nagród w postaci voucherów na darmowe napoje i posiłki. Dodatkową nagrodę otrzymuje osoba, która na zakończenie spotkania ureguluje rachunek swoim smartfonem z pomocą mobilnej płatności zbliżeniowej. Kapsuły umieściliśmy w restauracjach 1 marca.
W ciągu 10 pierwszych dni z naszych kapsuł skorzystało ponad pół tysiąca osób, spędzając łącznie 750h bez telefonu. Codziennie dochodzi kolejne 100 osób i 150h bez technologii! Bezpośredni kontakt z kampanią miało do tej pory 75,000 klientów restauracji (+3,000 codziennie), dzięki informacjom o programie na podkładkach z kartą dań. Film promocyjny o akcji ma 300,000+ obejrzeń, a samą aktywację dostrzegły największe serwisy reklamowe na świecie, takie jak Adweek, Ads of the world czy AdForum, który umieścił MasterCard Casule na liście 5 najlepszych kampanii tygodnia.