Zastały nas czasy, ciężkie, niespokojne i niepewne. Czy jednak na pewno, zdani na izolację, nie możemy kontynuować ulubionych zajęć, rozwijać zainteresowań oraz pasji? Czasy,
w których przyszło nam żyć, pełne są możliwości technologicznych, które jeszcze dekadę temu, zapewne by się nie sprawdziły. Dziś działają niezawodnie, także w sferze kultury
i rozrywki.
z zamknięciem kin, właściciele filmu „Jiong Ma” (Lost in Russia) zdecydowali się sprzedać swoją produkcją firmie ByteDance oraz innym platformom wideo online. Wkrótce potem ta duża internetowa grupa wideo ogłosiła darmowy dostęp do filmów na swoich głównych platformach, tworząc tym samym największe e-wydarzenie rozrywkowe. Oglądalność? Zachęca do podobnych eksperymentów, bo osiągnęła poziom aż 6 milionów odsłon w ciągu pierwszych 3 dni.
Jedna z podjętych inicjatyw dotyczy Plusa, który podniósł na okres miesiąca szybkość internetu stacjonarnego a melomanom oferuje 90-dniowy, bezpłatny dostęp do serwisu Tidal. Marka w ostatnim czasie proponuje wiele działań promocyjnych, w ramach których klienci Plusa za darmo mogą korzystać z pakietu Ipla Plus zawierającego dodatkowe kanały jak m.in.: Polsat Play, Superstacja, Disney Channel czy FOX.
W przeciągu ostatnich kilku dni coraz większe wzrosty odnotowują platformy streamingowe związane z gamingiem i e-sportem jak np. Twitch, który wg. serwisu eSports Chart tylko w lutym i marcu odnotował blisko dwukrotne wzrosty w porównaniu do analogicznego okresu czasu a popularne gry jak np. Fortnite przeżywają na nowo czasy świetności. Typowe do tej pory aktywności takie jak treningi na siłowni czy zajęcia z jogi albo np. lekcje językowe które realizowaliśmy poza domem, odbywamy na żywo, w sieci, głównie na Instagramie i z influencerami. Bajka dla dziecka na dobranoc? Tak np. czytana na platformach społecznościowych przez popularnych aktorów czy lektorów albo w formie podcastu na popularnym muzycznym serwisie Spotify.
-mówi Natalia Skrzypek, Social Media Stack Leader, Dentsu Aegis Network Polska
Chcesz wiedzieć więcej? Zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter Dentsu Way!
Przypisy:
[2] https://www.linkedin.com/posts/streamerzy_koronawirus-activity-6646080607669624833-NYq3
[3] https://wyborcza.pl/7,156282,25811472,jedna-branza-z-pewnoscia-odczuje-poztywne-skutki-epidemii-izolacja.html?fbclid=IwAR2aLwvFU4s8AET6TNuOtaRdn1RQ2aJqaWD2mVyw3CxkU8nw_6b8IeDKFhY
[4] https://www.ft.com/content/f1704f82-5238-11ea-8841-482eed0038b1
[5] https://www.plus.pl/news/art-8379-nowe-bonusy-od-sieci-plus-w-ramach-akcji-zostanwdomu?fbclid=IwAR36nqd3TdtL2wCr4mG_LhvufLgsqKR8XLMlaueJ4I6qSg-3ya1jWKusYXk