Wystartowała kampania dla Programu Edukacji Onkologicznej wspierana przez agencje Isobar (Dentsu Aegis Network Polska) oraz Screen Network. Celem projektu jest podziękowanie oraz wyrażenie szacunku dla pielęgniarek i pielęgniarzy za ich niezwykły wysiłek i poświęcenie podczas trwania pandemii COVID-19.
Idea kampanii, której hasło przewodnie brzmi NIE #ZOSTAŁAMWDOMU opiera się na obserwacji powszechnych zachowań związanych z funkcjonowaniem społeczeństwa podczas obecnie trwającej pandemii koronawirusa. Od kilku miesięcy dla własnego bezpieczeństwa zmuszeni jesteśmy przestrzegać pewnych zasad. Obowiązuje nas dwumetrowy dystans, trzymamy się zasady #zostanwdomu, w większym stopniu troszczymy się również o bliskich.
Biały personel od zawsze był i jest na pierwszej linii frontu, jeśli chodzi o zdrowie i życie pacjentów. Jednak obecna sytuacja jeszcze bardziej uwidoczniła poświęcenie pielęgniarek oraz pielęgniarzy, którzy wykonując swój zawód w szpitalach, na SOR-ach, w przychodniach, czy w DPS-ach, łamią obowiązujące zalecenia poświęcając własne zdrowie, by chronić życie innych. Fundacja Program Edukacji Onkologicznej prowadząca szkolenia dla tej grupy personelu medycznego – zauważając z jak ogromnym poświęceniem i narażeniem również własnego zdrowia, codziennie lekarze wykonują swoje obowiązki – zaproponowała agencji Isobar oraz Screen Network współpracę przy wyrażeniu uznania i podziękowaniu całemu personelowi medycznemu.
Na billboardach powstałych w ramach kampanii można zauważyć poruszające fotografie, przedstawiające pielęgniarki w sytuacji wykonywania przez nie obowiązków. Każda z fotografii opatrzona jest adekwatnym hasłem stanowiącym również jej wypowiedź: „Nie trzymałem dwumetrowego dystansu, bo zakładałam pacjentowi wenflon”,„Nie #zostałamwdomu, bo poprawiałam choremu poduszkę”, „Nie dzieliłam się z Wami uśmiechem, bo godzinami nie zdejmowałam maseczki.”
Działania podjęte zostały pro bono, a kampania potrwa równy miesiąc, tj. do 8 lipca 2020 roku.