W czasie kryzysu w naturalny sposób koncentrujemy się na tym, co naprawdę ważne. Gdy powoli zaczynamy mówić i myśleć o powrocie do dotychczasowego życia, warto wrócić także do pytań o skutki dotychczasowego podejścia do biznesu, odpowiedzialny rozwój i rosnącą świadomość konsumentów. O strategicznych kierunkach zrównoważonego rozwoju opowiada pierwsza tak kompleksowa publikacja ekspertów Dentsu Aegis Network Polska - "The Watchout - odwaga i odpowiedzialność".
Wydarzenia ostatnich tygodni sprawiły, że nasz świat zatrzymał się, by podjąć walkę z wirusem. Wiele kwestii wymaga poprawy i - zarówno marki, jak i marketing - mogą odegrać w tych procesach dużą rolę. Niezależnie od części świata, koronawirus jest bowiem nie tylko ciężką próbą struktur państwowych i firm - to również silny impuls do zmian. Dla wielu organizacji stanowi także okazję do przeprowadzenia szybkiej transformacji w stronę nowych modeli działania.
Zrównoważony rozwój, dbałość o środowisko, poszanowanie praw człowieka, nowe wartości w świecie konsumpcji mediów- tworząc "The Watchout", eksperci Dentsu przeanalizowali wiele zagadnień, którymi żyje cały świat. Raport odnosi się do świata, który zatrzymał się kilka tygodni temu, ale jego treść jest ponadczasowa i ciągle aktualna. Materiał opisuje zjawiska i problemy, które wrócą do nas prędzej czy później. Dentsu Aegis Network Polska dzieli się doświadczeniami zebranymi przez ekspertów i typuje najważniejsze obserwacje, trendy oraz kierunki strategiczne i komunikacyjne dla biznesu. Raport "The Watchout - odwaga i odpowiedzialność" składa się z pięciu rozdziałów. Każdy z nich opowiada o problemach lub porusza zagadnienia bliskie troszczącym się o otoczenie, biznes i komunikację.
Tezą rozdziału pierwszego, "Dobra marka to marka dobra", jest pojawienie się w koegzystencji marki i konsumenta ważnego czynnika – wpływu społecznego. Z lektury tej części raportu można się dowiedzieć, jak zmienia się konsument i jakim przemianom ulega nie tylko komunikacja marki, ale i cały model biznesowy.
"W co gra konsument? Minimal i eco life" stanowiącego próbę analizy świata marek i preferencji konsumenckich. Czy na stałe należą one do świata konsumpcjonizmu? Jak przyciągają konsumentów wartościami skupionymi wokół bycia „eko”, uciekając przy tym przed greenwashingiem? W jaki sposób ich starania dostrzegają konsumenci? I co mają do tego pokolenia Z i silver?
W rozdziale trzecim autorzy jeszcze głębiej wchodzą do świata marek. "Ego brands" opowiada o personifikacji i odnajdywaniu osobowości wśród znanych marek. Coraz śmielej wchodzą one w okres dojrzewania, w którym nie boją się posiadania własnego ego.
Rozdział czwarty, "Humanized data", opowiada o tym, jak maszyny, coraz powszechniejsze w naszej rzeczywistości, radzą sobie z rozpoznawaniem ludzkich emocji. Jak powinny komunikować się kolejne generacje botów orazczy i skąd brać ludzkie elementy zachowań?
W ostatniej części raportu, "Ekonomii uwagi", autorzy zastanawiają się nad stworzyć jak "wydajemy" marketingową walutę, która jest uwaga konsumentów. Rozdział odpowiada także na pytania o to, jak mierzyć konsumpcję mediów i jak przedstawiają się "wydatki" uwagi na treści video i TV?
"The Watchout - odwaga i odpowiedzialność” ma za zadanie dostarczyć marketerom pomocnych wskazówek i inspiracji. Podpowiada także, w jaki sposób uniknąć wcześniej popełnianych błędów i rozwijać biznes odpowiedzialnie. Raport do pobrania: TUTAJ
Chcesz jako pierwszy/a otrzymywać materiały od Dentsu i wiedzieć jeszcze więcej? Zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter Dentsu Way!
Chcesz jako pierwszy/a otrzymywać materiały od Dentsu i wiedzieć jeszcze więcej? Zapisz się, aby otrzymywać nasz newsletter Dentsu Way!