Do tej pory widownię telewizyjną stanowiły przede wszystkim starsze grupy odbiorców. Pandemia koronawirusa może odmienić mediowy krajobraz, jaki znamy. Czy reklamodawcy stawiający na TV mają szansę odzyskać młodszych widzów?
Siła oddziaływania TV mniejsza wśród młodszych osób
Wykres 1: Ebiquity, Mind The Gap, luty 2020
Polska młodzież też w odwrocie
Tabela 1: ATV w różnych kohortach wiekowych, (żródło: Nielsen Audience Measurement)
Tabela 2: Zasięg w przykładowej kampanii na poziomie 400 GRP w styczniu przy zbalansowanym splicie stacji, (żródło: Nielsen Audience Measurement, K2)
YouTube dalej tylko młodszym bratem dla TV
Wykres 2: Dentsu M1 Planner, Zasięg 1+ w grupie all 18-34 dla TV oraz YT
Wykres 3: Dentsu M1 Planner, Zasięg 1+ w grupie all 35-59 dla TV oraz YT
Jaki jest więc idealny mix pomiędzy TV a video online?
Wykres 4: Dentsu M1 Planner, Optymalizacja mixu TV-Youtube w grupie all 18-34
Wykres 5: Dentsu M1 Planner, Optymalizacja mixu TV-Youtube w grupie all 35-59
Pandemia przyciąga młodszych widzów przed telewizor
Tabela 3: Zmiana ATV w różnych kohortach wiekowych od momentu zamknięcia szkół, (żródło: Nielsen Audience Measurement)
Tabela 4: Zmiana ATV w różnych kohortach wiekowych od momentu zamknięcia szkół w paśmie DT (10:00-15:00), (żródło: Nielsen Audience Measurement)
Tabela 5: Zmiana ATV w różnych kohortach wiekowych od momentu zamknięcia szkół w podgrupach grupy All 18-34, (żródło: Nielsen Audience Measurement)