Faza grupowa mundialu w Brazylii dobiegła końca. Była pełna pięknych bramek, walki oraz łez. Rozstrzygnięcia we wszystkich grupach zaskoczyły nawet najbardziej doświadczonych kibiców piłki nożnej. Dom mediowy Vizeum przygotował analizę oglądalności fazy grupowej mistrzos...
Pod tym adresem znajduje się infografika podsumowująca wyniki raportu: KLIKNIJ.
Raport przygotowany przez dom mediowy Vizeum pokazuje, że w Polsce w fazie grupowej najwięcej kibiców włączyło mecz Urugwaj – Anglia, który zakończył się wynikiem 2:1. Dopiero na drugim miejscu znalazł się wyczekiwany przez wszystkich mecz Holandia – Hiszpania, który zakończył się niespodziewanym blamażem Hiszpanii (5:1). Mecz otwarcia pomiędzy gospodarzami Brazylią i Chorwacją (3:1) był trzecim najpopularniejszym meczem fazy grupowej pod względem zasięgu, ale w całej fazie grupowej osiągnął najwyższą średnią oglądalność minutową (5 190 229 widzów).
Mecz Włochy – Anglia pomimo później pory transmisji (24:00) zaangażował najwięcej widzów – każdy obejrzał średnio 63 minuty meczu (1:2). Co ciekawe, pobił też oglądalność innego meczu grupy B - Holandia : Hiszpania, którego transmisja rozpoczęła się o godz. 21:00. Najmniej zainteresował kibiców mecz pomiędzy reprezentacjami Bośni i Hercegowiny oraz Iranu – każdy widz zobaczył średnio tylko 13 minut tego spotkania (3:1).
Zaskoczeniem może być oglądalność meczów poszczególnych grup. Przed mundialem wszyscy typowali, że najpopularniejsze będą mecze „grupy śmierci”, czyli grupy D, w której grały reprezentacje Anglii, Włoch, Urugwaju oraz Kostaryki. Okazuje się, że najchętniej oglądane były mecze grupy A, w której grały drużyny: Brazylii, Chorwacji, Meksyku i Kamerunu. Najmniej widzów obejrzało mecze grupy C.
Ponad 1/3 wszystkich osób śledzących mundial w TV są kobiety. W przypadku meczu Wybrzeże Kości Słoniowej – Japonia tylko co piąty widz przed telewizorem był kobietą. Przyczyną tego stanu rzeczy mogła być późna pora transmisji meczu w Polsce (3:00). W trakcie meczu Japonia – Kolumbia odsetek kobiet oglądających mecz był już ponad dwa razy większy – powodem tego może być transmisja meczu na kanale TVP2 od godz. 21:30, czyli wtedy kiedy tradycyjnie przed telewizorami zasiada widownia serialu „M jak Miłość”.
O Vizeum:
Dom mediowy Vizeum powstał w Polsce w 2004 roku i jest częścią grupy Aegis Media. Vizeum zajmuje się doradztwem w zakresie tworzenia strategii komunikacyjnych oraz planowaniem i zakupem mediów. ‘Connections that Count’’ to filozofia działania Vizeum, która opiera się na zrozumieniu ukrytych motywacji konsumenckich, powiązaniu ich z dogłębną wiedzą na temat mediów i wykorzystaniu do budowania zintegrowanych programów komunikacyjnych. Klientami Vizeum Polska są takie firmy jak: Ferrero, Total, Panasonic, Imperial Cinepix, FOX International Channels, Bonduelle, Hitachi, Dior, UPC, Tommy Hilfiger. Więcej informacji dostępnych jest na stronie: facebook.com/VizeumPoland