Grupa Dentsu Aegis Network Polska opublikowała raport z badań nad trendem people based marketingu (PBM). Materiał „People based marketing. Kolejna moda czy konieczność?” to pierwsze w Polsce tak kompleksowe opracowanie wyjaśniające popularność działań komunikacyjnych skierowanych do konkretnych odbiorców.
Obserwując współczesne trendy w zakresie komunikacji marek z konsumentami, nietrudno zauważyć koncentrację na człowieku. Na prawdziwy sukces mają szanse tylko te firmy, które poświęcą odpowiednią uwagę swojemu finalnemu klientowi, czyli konsumentowi, kupującemu produkty danej marki. Poznanie potrzeb swoich klientów oraz zaadresowanie spersonalizowanej komunikacji za pomocą odpowiednich narzędzi nie jest już modą a koniecznością, której oczekują konsumenci. Planujemy cyklicznie analizować zmieniające się trendy i stan transformacji firm, z którymi mamy przyjemność pracować.
Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polska
W dobie personalizacji komunikacji, koncentracji na potrzebach konsumenta, ale również wyzwań, które narzuca wdrożenie RODO, to właśnie trend people based marketingu zyskuje na sile. Raport prezentuje nie tylko stan jego upowszechnienia, ale i stopień implementacji w polskich firmach reprezentujących różnorodne branże, np. telekomunikację czy automotive.
Agnieszka Jaworska, CRM Stack Leader w Dentsu Aegis Network Polska i współtwórczyni raportu
O trendzie PBM wiele mówi się w Polsce i na świecie, brakuje jednak dodefiniowania, o co tak naprawdę w nim chodzi. Dlatego też podjęliśmy się tego wyzwania stworzenia raportu zbierającego w jednym miejscu trendy, oczekiwania konsumentów, wyzwania przed którymi stoją firmy, możliwości technologiczne oraz kierunki rozwoju.
Mikołaj Twardowski, DATA Stack Leader w Dentsu Aegis Network Polska, który współtworzył raport
Raport jest dostępny do pobrania pod linkiem.