2016 rok będzie owocować w międzynarodowe wydarzenia sportowe. O tym jak zmienia się perspektywa kibica oraz jaką rolę odgrywać będą marki w sporcie dyskutowano podczas konferencji „Marketing sportowy w cyfrowym świecie”, którą zorganizowała grupa Dentsu Aegis Network Po...
Zbliżający się rok to rok sportu – EURO w piłce ręcznej, Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, czy igrzyska w Rio de Janeiro. Wielkie imprezy z Polakami w rolach głównych gwarantują emocje na niespotykaną dotąd skalę. Sieci społecznościowe, aplikacje mobilne są popularniejsze niż kiedykolwiek. Już podczas zeszłorocznych Mistrzostw Świata w Siatkówce Mężczyzn zauważyć można było, że kibice coraz chętniej komentują to co się dzieje na boisku w internecie. Tylko w trakcie trwania mistrzostw Polscy kibice opublikowali w mediach społecznościowych ponad 300 tys. postów odnoszących się do zawodów. Wiedza o tym, jak i co komentują internauci jest i będzie kluczowa w czasach real time marketingu, pozwalając wykryć trend i wykorzystać go w komunikacji marki, w odniesieniu do konkretnych zdarzeń na arenie sportowej.
W trakcie konferencji można było zobaczyć prezentacje związane z marketingiem sportowym, obecnością marek w sporcie oraz wykorzystaniem potencjału dużych imprez sportowych przez marki. Na scenie wystąpili m.in. Agnieszka Gajzler, VP Carat Polska, Zbigniew Nasarzewski, szef Innowacji z Hypermedia (Dentsu Aegis Network), Marcin Gadziński oraz Artur Grochowski, Sport.pl. Gościem specjalnym wydarzenia był Charlie Wylie, dyrektor w Dentsu Aegis Network Sport & Entertainment, Wielka Brytania.
Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej, piłkarskie Euro, igrzyska olimpijskie - rok 2016 dla polskich kibiców zapowiada się niezwykle atrakcyjnie. Na konferencji "Marketing sportowy w cyfrowym świecie", która została zorganizowaną przez Sport.pl i agencję komunikacji marketingowej Denstu Aegis Network Polska nie było wątpliwości - większość kibiców śledzić je będzie na pionowy ekranie.
Twitter, Periscope, Snapchat i inne aplikacje mobilne są popularniejsze niż kiedykolwiek. To głównie wokół tych narzędzi i jak najbardziej angażujących użytkowników form skupi się w sieci sportowy świat w nadchodzącym roku.
„Każdy świadomy marketer powinien przenalizować jak jego produkt/marka może łączyć się z daną dyscypliną sportu. Powinien rozumieć, że sport to też rozrywka i wielkie zaangażowanie kibiców. Cyfrowe kanały pozwalają na precyzyjne mierzenie efektów, wykorzystywanych ekosystemów komunikacji, czego efektem jest zwiększenie sprzedaży danej marki. Historia współpracy Dentsu Inc. ze sportem sięga aż 1964 roku, wiemy jak zaprząc technologie, innowacje w budowaniu zaangażowania marek w sport oraz jak sensownie wykorzystać dostępne kanały cyfrowej komunikacji.” – Komentuje Charlie Wylie, dyrektor w Dentsu Aegis Network Sport & Entertainment, Wielka Brytania
Oprócz części merytorycznej była także część praktyczna. Uczestnicy mogli spróbować swych sił podczas jazdy rowerem w wirtualnej rzeczywistości. Przygotowana przez Dentsu Aegis Network instalacja składała się z dwóch rowerów na trenażerach oraz pary hełmów Virtual Relity. Dzięki czemu użytkownik siedząc na rowerze może przenieść się na teren mazur na wirtualną przejażdżkę.
Konferencja zgromadziła przedstawiciela licznych związków sportowych, sponsorów, mediów, przedstawicieli marek oraz organizacje zajmujące się marketingiem sportu. Łącznie w seminarium uczestniczyło ok. 100 osób.
„Carat Polska już od kilkunastu lat tworzy i rozwija lokalne oraz globalne narzędzia wspomagające planowanie mediów, tak aby zoptymalizować kampanie i uzyskać możliwie największy zwrot z inwestycji reklamowych klientów. W przypadku wydarzeń sportowych, w trakcie których tak wiele się dzieje na boisku jak i poza nim, kluczem do sukcesu jest nie tylko sam monitoring/nasłuch internetu, ale przede wszystkim umiejętność i możliwość kontekstowej reakcji na content tworzony przez kibiców. House of Loop to badania marketingowe internetu, pogłębione analizy blogosfery i social media. Na ich podstawie jesteśmy w stanie określić trendy, insighty konsumenckie, motywacje dotyczące decyzji zakupowych. Social Pylon zaś to narzędzie do punktowej analizy i moderacji real time, czyli obsługa klienta 24\h w internetowym kanale sprzedaży. Wielu z naszych klientów podejmuje także decyzje biznesowe w oparciu o analitykę SocialPylon, w zakresie składu oferty czy np. procesu obsługi klienta.” – mówi Agnieszka Gajzler, Vice President Carat Polska.
Grupa Dentsu Aegis Network Polska jest partnerem strategicznym Związku Piłki Ręcznej w Polsce oraz narodowym dostawcą Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF Euro 2016. Działania wspierające ZPRP obejmą m.in.: uczestnictwo w opracowaniu strategii marketingowej związku na lata 2015-2018, strategię promocji piłki ręcznej, zdefiniowanie polityki sponsoringowej i przygotowanie strategii współpracy promocyjno-komunikacyjnej z klubami oraz okręgowymi związkami piłki ręcznej, począwszy od roku 2016.
Dodatkowo w Listopadzie podczas odbywającego się w Soczi XXXV Kongresu IHF, Komitet Wykonawczy Międzynarodowej Federacji Piłki Ręcznej ogłosił decyzję o powierzeniu organizacji Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn IHF MWC w 2023 roku Polsce i Szwecji. Dentsu Aegis Network Polska jako partner marketingowy Związku Piłki Ręcznej w Polsce wspierała aplikację.