Należący do grupy Dentsu Aegis Network Polska dom mediowy Vizeum wspiera wejście na ekrany najnowszego filmu Stevena Spielberga pt. „Most szpiegów”, którego dystrybutorem na polskim rynku jest Imperial Cinepix.
Akcja najnowszego filmu amerykańskiego reżysera rozgrywa się w latach 50-tych ubiegłego wieku. Tom Hanks wciela się z amerykańskiego prawnika, którego zadaniem jest zaaranżowanie wymiany amerykańskiego pilota więzionego przez władze NRD na Rudolfa Abla, więzionego przez amerykańskie siły zbrojne sowieckiego agenta. Zdjęcia do filmu powstawały m.in. we Wrocławiu, a za kamerą stanął polski operator Janusz Kamiński.
Film wchodzi do kin 27 listopada.
W ramach akcji promocyjnej mieszkańcy Warszawy będą mogli zmierzyć się z zaczerpniętym prosto z ekranu filmu Spielberga zadaniem. We współpracy ze specjalistami z Enigma Room powstała gra typu „escape room”. Grający wciela się w rolę Jamesa Donovana, amerykańskiego prawnika, który pełni rolę obrońcy w procesie radzieckiego szpiega, Rudolfa Abla. Podczas trwającej godzinę gry uczestnicy muszą rozwiązać szereg zagadek i uwolnić się z celi aresztu w Berlinie Wschodnim.
Na stronie www.uratujszpiega.pl zespoły od 2 do 5 osób mogą zapisywać się na godzinne gry, które odbywają się w Enigma Room w Warszawie. Na chętnych czeka 40 terminów w których mogą zmierzyć się ze specjalnie zaprojektowaną grą logiczną. We wnętrzach przypominających scenografię filmową uczestnicy zmierzą się z zadaniami, których pozytywne rozwiązanie ma doprowadzić do ucieczki z aresztu. Zapisy ruszają 20 listopada, a gry będą odbywać się pomiędzy 23 a 29 listopada.
Aktywację wspiera kampania w social media.
Za akcję odpowiadają agencje działające w ramach grupy Dentsu Aegis Network Polska: Vizeum, Isobar, iProspect i Posterscope. Scenariusz gier przygotował Enigma Room.