W dniach 15-16 stycznia 2025 roku, w historycznej przestrzeni Fabryki Norblina, odbył się największy event dentsu w tej części świata, podczas którego spotkali się cenieni eksperci, klienci i partnerzy dentsu tworząc przestrzeń do dyskusji, nowych pomysłów, wspierania innowacji i odkrywanie przyszłych możliwości wspólnego rozwoju. Dla dentsu CEE to był też ważny krok w kierunku budowania jednego regionu Europy Środkowej (CE), który powstał z połączenia klastrów DACH oraz CEE i łączy mocne strony obu regionów w jedną wizję i strategię.
Spotkanie zostało otwarte przez Sławomira Stępniewskiego, CEO dentsu CE & Poland, który opowiedział o wyzwaniach i podejściu do wspólnych działań w duchu borderless, w którym ważna jest kreatywność i innowacja oraz glokalność i czerpanie z tego co każdy kraj ma najlepszego do zaoferowania.
Na scenie można było posłuchać kilkunastu cenionych ekspertów, a wśród nich m.in. Ignacego Morawskiego, Zastępcy Redaktora Naczelnego, szefa Działu Analiz w Pulsie Biznesu, który omówił perspektywy dotyczące trendów makroekonomicznych i geopolitycznych kształtujących środowisko biznesowe Europy Środkowo-Wschodniej. Z kolei Ewa Lis-Jeżak, Associate Vice President at IDC, Regional Director for Poland & Baltic States, poruszyła kwestie zagrożeń związanych z AI, transformacją cyfrową oraz rekomendacjami na przyszłość, którą powinny napędzać dane, eksperymentowanie, transformacja miejsc pracy z użyciem AI, regulacje oraz odpowiedzialna i ludzka technologia.
Yasu Sasaki, Global Chief Creative Officer w dentsu, skupił się na roli innowacji w rozwoju, podkreślając ich kluczowe znaczenie w kształtowaniu przyszłości. Zwrócił uwagę na projekt "Well-Being Index" opracowany przez Nikkei, który został wdrożony przez 23 firmy. Podkreślił, jak ważne jest wykorzystanie technologii do wspierania ludzkości i tworzenia nowych połączeń oraz emocji, które mogą prowadzić do pozytywnych zmian.
Wiesław Bartkowski, projektant interakcji i badacz systemów złożonych, skupił się na różnicach między ludzką mądrością a sztuczną inteligencją, podkreślając, że technologia może wspierać, ale nie zastąpi ludzkiego myślenia ani kreatywności. Zauważył również, że akceptacja niedoskonałości i unikalności człowieka jest kluczowa dla prawdziwego rozwoju, a technologia powinna być traktowana jako narzędzie wspomagające ludzkie wartości, a nie je zastępujące.
Nie zabrało również specjalistycznej oferty Dentsu Solutions w zakresie zdrowia, sportu i innowacji. Tutaj na scenie mogliśmy posłuchać Alexandry Trudnowski, CSO EMEA & Head of DACH, dentsu health, która poruszyła kwestie pracy z sektorem zdrowia i big pharma, pokazując realizacje z kampanii z pacjentami czy Olaf Borutz, Vice President, Commercial Sales, dentsu Sports International, który mówił m.in. o lokalnym i globalnym wpływie sponsoringu na reputację marki i zaangażowanie użytkowników.
Jednocześnie event był momentem oficjalnego uruchomienie Dentsu LAB Warsaw, jednego z globalnych hubów R&D, które zostało otwarte w Warszawie, obok Amsterdamu i Londynu. Przy tej okazji Sven Huberts, President, Global Innovation & Experience & Dentsu Lab podczas swojego wystąpienia wyróżnił cztery główne siły napędzające zmiany w społeczeństwie, którymi są: tempo innowacji, skok oczekiwań, ekosystemy klientów, oraz modele i gospodarka. Zwrócił uwagę na znaczenie eksperymentowania z klientami i adaptacji do zmian z energią, kreatywnością i ludzkim podejściem. Dentsu Lab to miejsce, gdzie kreatywność jest napędzana technologią. Realizacjami Dentsu Lab i przedstawieniem osób odpowiedzialnych za warszawski hub podzielił się Krzysztof Mocek, CGO i Creative Practise Lead, w dentsu Poland & CEE.