Agencje Isobar Polska i Propeller Film przygotowały dla ŠKODA projekt specjalny w ramach akcji #ROKBEZPIECZEŃSTWA. Zadaniem kampanii jest zwrócenie uwagi na konieczność zabezpieczania przedmiotów podczas jazdy. Aby zadbać o bezpieczeństwo osób podróżujących samochodem wraz z projektantką modową Hollie Warsaw stworzono niezwykłą torebkę. Jej premiera okazała się bardzo nietypowym wydarzeniem modowym, którego uczestnicy przekonali się, że nawet najbardziej niepozorne przedmioty zyskują podczas zderzenia ogromną wagę i mogą stanowić poważne zagrożenie. Jednym z gości premiery była Barbara Kurdej-Szatan.
Każdy z gości, który próbował obejrzeć premierowy model torebki mógł osobiście przekonać się, ile naprawdę ważyłaby ona podczas zderzenia samochodu z pozornie niewielką prędkością 50 km/h. Model, który normalnie waży kilkaset gram, był wyjątkowo ciężki: ważył aż 16 kilogramów! To nie było jedyne zaskoczenie, jakie czekało na gości: w momencie podniesienia torby na lustrze wyświetlił się komunikat, który wyjaśnił skąd tak wielka waga przedmiotu i jak ważne jest zabezpieczanie drobiazgów podczas podróży.
Podczas eventu można było skorzystać również z interaktywnej wagi. Urządzenie pokazało, ile ważą rzeczy osobiste oraz jak ciężkie stają się podczas zderzenia pojazdów poruszających się z prędkością 50 km/h lub więcej.
Akcja ma na celu nie tylko uświadomienie istniejące zagrożenia, ale także przedstawia praktyczne rozwiązania. Premierowa torebka została wyposażona w specjalnie zaprojektowane zapięcia, które pozwalają w wygodny sposób przypiąć ją podczas podróży. Na osłonce zapięcia znajduje się także QR kod przekierowujący na stronę https://siladrobiazgow.pl/, na której można znaleźć dodatkowe informacje o zabezpieczaniu rzeczy osobistych w samochodzie oraz obejrzeć film z wydarzenia.
– W tym roku zintensyfikowaliśmy działania na rzecz bezpieczeństwa na drogach. Hasłem „Siła Drobiazgów – Zabezpieczaj drobiazgi podczas podróży. Dla wspólnego bezpieczeństwa” przypominamy o tym, że wszyscy dzielimy drogę, a dbanie o pozornie niewiele znaczące kwestie może przyczynić się nie tylko do poprawy bezpieczeństwa kierowców, ale również pasażerów czy pieszych. Bezpieczeństwo jest więc naszym wspólnym celem – komentuje Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska.
Akcja ma swoją odsłonę w social mediach, w tym kanałach własnych ŠKODA. Za przygotowanie koncepcji kreatywnej, technologię i realizację odpowiada agencja Isobar Polska, produkcją zajęło się studio Propeller Film.