- Według prognoz dentsu, globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 10,4%, czyli o 60 mld USD do poziomu 634 mld USD (wcześniej prognozowano wzrost o 6%).
- Wydatki wzrosną do poziomów sprzed pandemii rok wcześniej niż przewidywano.
- Region CEE ma podniesioną prognozę z 7,2% do 8,9% w tym roku i jest to jeden z najwyższych wzrostów na świecie.
- Przewiduje się, że wszystkie regiony powrócą do wzrostu w 2021 r., a Kanada, USA i Australia będą najszybciej rozwijającymi się rynkami osiągając odpowiednio 14%, 13,7% i 12,7% wzrostu.
- Digital jest głównym motorem wzrostu wydatków. W tym roku będzie stanowił 50,0% udziału w globalnych wydatkach.
Branża marketingowa wraca szybciej do wzrostu, ponieważ konsumenci coraz odważniej wracają do aktywności zbliżonych do czasów przed pandemią. Region CEE według prognoz jest tuż za ścisłą czołówką (US, Kanada, UK), wyprzedzając większość rynków Europy Zachodniej i rok 2021 powinien zakończyć się niemal 9% wzrostem.
- Sławomir Stępniewski, CEO dentsu CEE i dentsu Polska
Zmiana zachowań konsumentów doświadczana podczas pandemii zmieniła krajobraz reklamowy. Trendy, które rozwijaliśmy przed 2020 r., stały się teraz ostoją: przejście na digital, handel elektroniczny i potrzeba większej personalizacji w kierowaniu na media. Marki muszą być coraz bardziej zwinne i elastyczne, stale podejmując świadome decyzje dotyczące kanałów medialnych w oparciu o dane i spostrzeżenia. Inwestycje w analitykę mają kluczowe znaczenie i pomogą w budowaniu obrazu tego, jak zachowania ewoluują w kolejnych latach. Raport dentsu o wydatkach na reklamę w dalszym ciągu dostarcza niezwykle cennych informacji dla naszych klientów i całej branży.
- Peter Huijboom, Global CEO Media, dentsu international
Wzrost rok do roku % w cenach bieżących (dane ze stycznia 2021 r. w nawiasach)
Dane ze stycznia 2021 r. w nawiasach
O prognozach dentsu:
Prognozy wydatków reklamowych są opracowywane na podstawie danych zebranych przez marki dentsu i opartych na naszej lokalnej wiedzy rynkowej do drugiej połowy czerwca 2021 roku. Stosujemy podejście oddolne, z prognozami dla 59 rynków obejmujących Amerykę, EMEA, Azja i Pacyfik i resztę świata według środków: telewizja liniowa, gazety, czasopisma, radio, kino, out-of-home i media cyfrowe. Dane dotyczące wydatków na reklamę są podawane bez wynegocjowanych rabatów i potrącanej prowizji agencyjnej, w cenach bieżących i w walucie lokalnej. Dla danych globalnych i regionalnych, można przeliczyć dane centralnie na USD po średnim kursie z maja 2021. Prognozy są sporządzane dwa razy w roku z rzeczywistymi danymi za poprzedni rok, a najnowsze prognozy na bieżący i następny rok są przekształcone po stałych kursach wymiany.
Grupa dentsu Polska należy do dentsu international, globalnej sieci komunikacji marketingowej, odpowiadającej swoją ofertą na potrzeby ery cyfrowej. W skład dentsu Polska wchodzą marki: Carat, Isobar, iProspect, Red8 Group, Amplifi, Amnet, DDS, dentsu i dentsu X, The Story Lab oraz Propeller Film. Grupa dentsu działa w 110 krajach na całym świecie, zatrudniając ponad 45 000 ekspertów. W Polsce działa w obecnym kształcie od 2005 roku i zatrudnia około 700 osób obsługujących ponad 200 klientów.