General Motors Poland rozpoczął kolejny etap kampanii promującej samochód Opel Mokka. Działania reklamowe obejmują spoty telewizyjne, wideo w social mediach oraz reklamę display. Za realizację kampanii odpowiada dom mediowy Carat.
24 listopada wystartowała kampania reklamowa promująca wyprzedażową ofertę samochodu Opel Mokka, który w Niemczech drugi rok z rzędu został wybrany „Samochodem Roku z Napędem na Wszystkie Koła” przyznanym przez Auto Bild Allrad. Działania komunikacyjne uwzględniają fakt, że 31%* widzów podczas oglądania telewizji korzysta z drugiego ekranu poszukując dodatkowych informacji na temat tego, co właśnie usłyszeli, a 32% korzysta z serwisów społecznościowych.
Dzięki jednoźródłowości badania Consumer Connection System , uzyskaliśmy informację o współkonsumpcji telewizji oraz Facebooka w założonej grupie docelowej. Dzięki temu budżet reklamowy został podzielony optymalnie pomiędzy te dwa media, mając na uwadze zminimalizowanie kosztu efektywnego dotarcia z komunikatem do konsumenta. – komentuje Aleksandra Maksymiec, Communications Manager w Carat Polska - Pod względem zasięgu oraz czasu korzystania, Facebook może być swobodnie porównany do dużych kanałów telewizyjnych, szczególnie wśród młodych ludzi. Dlatego planując typową kampanię reklamową opartą na telewizji nie należy zapominać o największych kanałach internetowych. – dodaje.
Kampania promująca Opla Mokkę w innowacyjny sposób łączy emisję spotów telewizyjnych oraz reklamy wideo i display w internecie. W kampanii wykorzystano Screen Planning,- autorską metodę planowania mediów na wielu ekranach. Dzięki połączeniu dwóch bardzo ważnych dla grupy docelowej kanałów komunikacji - telewizji i internetu - reklama Opla Mokki ma szansę dotrzeć do większej ilości osób, w zoptymalizowany sposób.
Zarówno w telewizji, jak i na Facebooku wykorzystano 30` spot z ambasadorką marki Claudią Schiffer
Ponadto kampania promująca Opla Mokkę jako jedna z pierwszych w Polsce wykorzystuje wprowadzoną na Facebook`u reklamę wideo autoplay w modelu screenplaningowym i łączy ją z reklamami w telewizji. Reklama na Facebooku startuje automatycznie podczas przewijania newsfeeda przez użytkownika, co wpływa na jej większą zauważalność.
Za przygotowanie kampanii odpowiada dom mediowy Carat, który wchodzi w skład grupy Dentsu Aegis Network Polska. Kampania potrwa do połowy grudnia.
*Źródło: raport IAB „TV+www – razem lepiej” 2014
*CCS (Consumer Connection System): to badanie konsumenckie organizowane przez Dentsu Aegis Network. Badamy w nim codzienne zachowania konsumentów ze szczególnym naciskiem na korzystanie z mediów. Przewagą CCS-a nad innymi badaniami konsumpcji mediów jest jednoźródłowość informacji o konsumentach, co oznacza że o konkretnym respondencie wiemy jednocześnie np. co ogląda w telewizji, co ogląda w Internecie i jakich urządzeń do tego używa. Jest to badanie cykliczne przeprowadzane co rok lub co dwa lata. Ostatnie fale w Polsce miały miejsce w latach 2010, 2012, 2013. Fala 2014 jest w trakcie realizacji. Jest to badanie międzynarodowe, obejmuje ponad 40 krajów, których wydatki na reklamę stanowią ponad 90% światowych wydatków na reklamę.