Celem kampanii było komunikowanie dostępności kuponów promocyjnych McDonald’s na urządzeniach mobilnych. Dla McDonald’s stworzyliśmy animowane bannery, które jednocześnie są kuponami – wystarczyło zrobić im screenshot’a i przyjść do dowolnej restauracji McDonald’s, aby j...
Brief
McDonald’s od lat prowadzi kampanie kuponowe. Niestety, jego konkurencja nie pozostaje w tyle. Swoje kupony wprowadzili m.in. Burger King, KFC, a nawet Bobby Burger. Naszym zadaniem było dotarcie z informacją, że kupony McDonald’s są ponownie dostępne do pobrania na stronie McDonald’s i w aplikacji mobilnej. Komunikacja kierowana była do grupy docelowej płynnie poruszającej się w środowisku digital i dla których mobile jest podstawowym narzędziem do przeglądania Intenetu.
Pomysł
Mogliśmy zrobić zwykłe bannery mobile’owe, które będą odsyłały użytkownika na stronę McDonald’s, z której pobierze kupony. Jednak zastosowaliśmy inne podejście. Mianowicie: po co reklamować kupony, skoro nasza reklama może być kuponem? Stworzyliśmy animowane bannery na urządzenia mobilne w formie animowanych GIFów, którym wystarczyło zrobić screenshot’a i przyjść z nim do restauracji – screenshot był uznawany tak samo jak kupon drukowany lub pobrany ze strony www.
Egzekucja
Na początku użytkownik otrzymywał informację, że banner jest kuponem i że wystarczy jak zrobi mu screenshot’a. Po krótkim odliczaniu banner zamieniał się w kupon. Dodatkowo, aby można z nich korzystać w samoobsługowych kioskach w restauracji, kupony zawierały działający kod kreskowy – taki sam jak w tradycyjnych kuponach. Zamieniając zwykły banner reklamowy na mobile w kupon, skróciliśmy drogę użytkownika między komunikacją, a pobraniem i wykorzystaniem kuponu. Tym samym komunikacja McDonald’s stała się jednocześnie czymś użytecznym dla odbiorców. Screenshot Coupons były częścią większej kampanii kuponowej, na którą składała się komunikacja performance’owa w mediach społecznościowych oraz w digitalu.