Dentsu Aegis Network Polska wprowadza zmiany w strukturze organizacyjnej firmy. Mają one na celu uproszczenie działań oraz zwiększenie efektywności operacyjnej poprzez synergie kluczowych obszarów.
Dentsu Aegis Network Polska zakończyła 2017 rok wzrostem organicznym revenue o 12% oraz przewiduje dalszy dwucyfrowy wzrost w bieżącym roku. Firma w dalszym ciągu planuje rozwój poprzez partnerstwa oraz kontynuuje strategię akwizycji w Polsce. W związku z transformacją rynku i rosnącymi potrzebami klientów, a także poszerzeniem grupy o nowe spółki (Red8 Group, Propeller Film), firma działa w oparciu o model operacyjny ONE:DAN, będący naturalną kontynuacją zmian zapoczątkowanych w ubiegłym roku.
Ideą ONE:DAN jest reorganizacja pracy zespołów w celu efektywniejszego dostarczania klientom zintegrowanych usług z portfolio grupy oraz integracja kompetencji służących rozwijaniu oferowanych przez nią produktów.
Globalna strategia grupy zakłada wzrost w 50% dzięki akwizycjom nowych podmiotów, zaś w 50% poprzez rozwój organiczny. Polski oddział grupy planuje dalszy wzrost poprzez akwizycje firm z dwóch obszarów: szeroko pojętego CRM oraz produkcji i dystrybucji filmowej.
Pierwszy etap transformacji modelu operacyjnego grupa ma już za sobą. Mianowano wówczas Client Partnerów, czyli doświadczonych konsultantów, wspierających realizację celów biznesowych klientów oraz powołano pracujących z nimi Stack Leaderów, którzy integrują specjalistyczne kompetencje wszystkich spółek grupy DAN.
Kolejna faza transformacji to zmiany w obszarach operacyjnych. Ulegają one podzieleniu na następujące piony:
ACTIVATIONS
Pion skupia wszystkie kompetencje kreatywne i eventowe. Jego celem jest wzmocnienie, współdzielenie oraz rozwój najlepszych praktyk z zakresu produkcji telewizyjnej i video, kreacji, strategii, eventów oraz user experience, CRM i technologii. W pionie znajdują się brandy od dawna obecne w grupie (Isobar Poland Group, Posterscope), jak i te, które dołączyły do niej podczas ostatniej akwizycji (Red8 Group, Propeller Film).
Szefem pionu, Chief Activation Officerem, zostaje Krzysztof Mocek. Będzie on odpowiadał za synergię wszystkich spółek grupy DAN działających obrębie pionu. Krzysztof Mocek przez ostatni rok pełnił funkcję Chief Operating Officera grupy DAN. Wcześniej zaś, przez pięć lat, sprawował rolę Managing Directora domu mediowego Carat Polska.
Agata Szeliga, dotychczasowa Managing Director grupy Isobar Poland Group, kończy swoją misję integracji kompetencji wszystkich spółek działających pod parasolem Isobar, którą realizowała przez ostatnie 3,5 roku i rozstaje się z organizacją. Obowiązki Agaty przejmuje Krzysztof Mocek wraz z zespołem zarządzającym Isobar Poland Group. Szeliga pozostaje w organizacji do końca lipca i w tym czasie będzie wspierać Krzysztofa oraz zespół.
Pion skupia wszystkie kompetencje kreatywne i eventowe. Jego celem jest wzmocnienie, współdzielenie oraz rozwój najlepszych praktyk z zakresu produkcji telewizyjnej i video, kreacji, strategii, eventów oraz user experience, CRM i technologii. W pionie znajdują się brandy od dawna obecne w grupie (Isobar Poland Group, Posterscope), jak i te, które dołączyły do niej podczas ostatniej akwizycji (Red8 Group, Propeller Film).
Szefem pionu, Chief Activation Officerem, zostaje Krzysztof Mocek. Będzie on odpowiadał za synergię wszystkich spółek grupy DAN działających obrębie pionu. Krzysztof Mocek przez ostatni rok pełnił funkcję Chief Operating Officera grupy DAN. Wcześniej zaś, przez pięć lat, sprawował rolę Managing Directora domu mediowego Carat Polska.
Agata Szeliga, dotychczasowa Managing Director grupy Isobar Poland Group, kończy swoją misję integracji kompetencji wszystkich spółek działających pod parasolem Isobar, którą realizowała przez ostatnie 3,5 roku i rozstaje się z organizacją. Obowiązki Agaty przejmuje Krzysztof Mocek wraz z zespołem zarządzającym Isobar Poland Group. Szeliga pozostaje w organizacji do końca lipca i w tym czasie będzie wspierać Krzysztofa oraz zespół.
GROWTH
Pion łączy Client Partnerów, odpowiedzialnych za współpracę z klientami oraz Stack Leaderów, dedykowanych poszczególnym obszarom kompetencji. Zintegrowanie możliwości grupy w pionie Growth, ma na celu bardziej efektywną współpracę i rozwój biznesu poprzez sprawną, kompleksową obsługę Klientów w obrębie całego portfolio usług grupy DAN, jako Dentsu Solution. Pion ten będzie raportował bezpośrednio do CEO grupy DAN, Sławomira Stępniewskiego.
Pion łączy Client Partnerów, odpowiedzialnych za współpracę z klientami oraz Stack Leaderów, dedykowanych poszczególnym obszarom kompetencji. Zintegrowanie możliwości grupy w pionie Growth, ma na celu bardziej efektywną współpracę i rozwój biznesu poprzez sprawną, kompleksową obsługę Klientów w obrębie całego portfolio usług grupy DAN, jako Dentsu Solution. Pion ten będzie raportował bezpośrednio do CEO grupy DAN, Sławomira Stępniewskiego.
COMMERCIAL
Pion ma za zadanie rozwijanie działalności domów mediowych (Carat & Vizeum), kompetencji programmatic (Amnet), kompetencji performance (iProspect) obszaru contentu (The Story Lab) oraz działu negocjacji i budowania relacji z partnerami biznesowymi (Amplifi Investment). Grupa uruchamia także nowy brand, DDS (Dentsu Data Services), którego zadaniem jest integracja wszystkich kompetencji grupy DAN w zakresie danych oraz analityki biznesowej. Nowym brandem, jako Business Development Director DDS, kieruje Tomasz Chojnecki, związany z firmą od ponad 20 lat.
Na czele całego pionu Commercial, jako Chief Commercial Officer, staje Arkadiusz Szulc, członek zarządu DAN, pracujący w organizacji od ponad 13 lat. Przez ostatnie lata zarządzał w Dentsu Aegis Network Polska spółką Amplifi i zajmował się obszarem inwestycyjnym, programmatic buyingiem i zarządzaniem danymi oraz rozwojem strategicznych partnerstw z mediami na rynku globalnym i lokalnym oraz dostarczaniem analiz biznesowych.
Nowa struktura organizacyjna ma na celu usprawnić współpracę, komunikację oraz jeszcze bardziej zwiększyć efektywność codziennej pracy grupy Dentsu Aegis Network Polska. Uproszczenie w zakresie funkcjonowania pionów oraz automatyzacja procesów oznaczają korzyści w postaci krótszych ścieżek decyzyjnych i zwiększenie wydajności, co pozwoli firmie w jeszcze większym stopniu skupić uwagę na zaspokajaniu potrzeb klientów.
Pion ma za zadanie rozwijanie działalności domów mediowych (Carat & Vizeum), kompetencji programmatic (Amnet), kompetencji performance (iProspect) obszaru contentu (The Story Lab) oraz działu negocjacji i budowania relacji z partnerami biznesowymi (Amplifi Investment). Grupa uruchamia także nowy brand, DDS (Dentsu Data Services), którego zadaniem jest integracja wszystkich kompetencji grupy DAN w zakresie danych oraz analityki biznesowej. Nowym brandem, jako Business Development Director DDS, kieruje Tomasz Chojnecki, związany z firmą od ponad 20 lat.
Na czele całego pionu Commercial, jako Chief Commercial Officer, staje Arkadiusz Szulc, członek zarządu DAN, pracujący w organizacji od ponad 13 lat. Przez ostatnie lata zarządzał w Dentsu Aegis Network Polska spółką Amplifi i zajmował się obszarem inwestycyjnym, programmatic buyingiem i zarządzaniem danymi oraz rozwojem strategicznych partnerstw z mediami na rynku globalnym i lokalnym oraz dostarczaniem analiz biznesowych.
Nowa struktura organizacyjna ma na celu usprawnić współpracę, komunikację oraz jeszcze bardziej zwiększyć efektywność codziennej pracy grupy Dentsu Aegis Network Polska. Uproszczenie w zakresie funkcjonowania pionów oraz automatyzacja procesów oznaczają korzyści w postaci krótszych ścieżek decyzyjnych i zwiększenie wydajności, co pozwoli firmie w jeszcze większym stopniu skupić uwagę na zaspokajaniu potrzeb klientów.