ŠKODA CITIGO, idealna dla młodych kobiet z wielkich miast. Ale te, w większości singielki, ledwo znajdują czas na randki, a co dopiero na jazdy próbne.
Dlatego wyszliśmy im naprzeciw i stworzyliśmy „date drive”. Jazdę próbną i randkę w jednym.
Kontekst
NOWA ŠKODA CITIGO. Tania, mała, raczej kobieca. Postrzegana jako rozwiązanie wyłącznie ekonomiczne, zyskuje podczas jazd próbnych, gdy w praktyce można docenić design, swobodne poruszanie się po zatłoczonym mieście i parkowanie w dowolnym miejscu.
Ale główną grupą docelową są młode kobiety z wielkich miast, a problemem tej grupy jest jej aktywność i związany z nią brak czasu. Namówienie klientów na jazdy próbne jest kosztowne i trudne samo w sobie, co dopiero kogoś, kto żyje w ciągłym biegu.
NOWA ŠKODA CITIGO. Tania, mała, raczej kobieca. Postrzegana jako rozwiązanie wyłącznie ekonomiczne, zyskuje podczas jazd próbnych, gdy w praktyce można docenić design, swobodne poruszanie się po zatłoczonym mieście i parkowanie w dowolnym miejscu.
Ale główną grupą docelową są młode kobiety z wielkich miast, a problemem tej grupy jest jej aktywność i związany z nią brak czasu. Namówienie klientów na jazdy próbne jest kosztowne i trudne samo w sobie, co dopiero kogoś, kto żyje w ciągłym biegu.
Pomysł
Główną grupą docelową były młode kobiety z wielkich miast. Cechą tej grupy jest duża aktywność, problemem zaś związany z nią brak czasu. Większość reprezentantek TG to singielki, będące wiecznie w biegu, które - nawet umawiając się na randki - korzystają z rozwiązań oszczędzających czas, takich jak speed dating.
Panie z tej grupy po prostu nie mają czasu na jazdy próbne. Dlatego właśnie, z myślą o nich, powstał koncept połączenia jazd z prawdziwymi randkami. Tak powstał date drive!
Główną grupą docelową były młode kobiety z wielkich miast. Cechą tej grupy jest duża aktywność, problemem zaś związany z nią brak czasu. Większość reprezentantek TG to singielki, będące wiecznie w biegu, które - nawet umawiając się na randki - korzystają z rozwiązań oszczędzających czas, takich jak speed dating.
Panie z tej grupy po prostu nie mają czasu na jazdy próbne. Dlatego właśnie, z myślą o nich, powstał koncept połączenia jazd z prawdziwymi randkami. Tak powstał date drive!
Realizacja
Postanowiliśmy w praktyce pokazać, że ŠKODA CITIGO to modny, miejski samochód. Jak głosi hasło kampanii ATL - miastolubny. Kampania social/digital promowała nasz event – połączenie jazd próbnych z szybkimi randkami. Sam event miał powiązać ŠKODĘ CITIGO z modnymi miejscami, młodymi ludźmi i oryginalną formą spędzania czasu wolnego. I oczywiście być jedną, wielką jazdą próbną. Z kolei materiały z eventu służyły do komunikacji „Miastolubności” i zwiększały zainteresowanie jazdami próbnymi w salonach.
Ponieważ kluczowa dla komunikacji była atrakcyjność eventu, wyzwanie stanowiło stworzenie atrakcyjnej dla wszystkich formuły randkowej, zarówno dla kobiet – naszych kierowców testowych - jak i ich partnerów, przy jednoczesnym braku zakłóceń wymagań jazdy próbnej, czyli dość swobodnej, kilkudziesięciominutowej jazdy po mieście.
Dodatkowo formuła speed datingu zakłada, że każdy z uczestników weźmie udział w dużej liczbie spotkań sam na sam, zmiana partnerów będzie następować w płynny sposób. Dlatego miejscem eventu musiało być właściwie całe miasto. Kobiety poruszały się pomiędzy wyznaczonymi stacjami, gdzie oczekiwali na nich partnerzy.
Atrakcyjność spotkań (i Pań docierających na nie!) zapewniała niecodzienna formuła randki. Kobiety, jako kierowcy, otrzymywały dla siebie ŠKODĘ CITIGO i listę miejsc, w których mogły wymieniać partnerów. Interakcja kierowca-pasażer w tych warunkach umożliwiała swobodny start konwersacji i pozwalała niemal dowolnie regulować długość randki. Dodatkowo, to kobiety decydowały, jak szybko dotrą do stacji, w której zamienią randkowicza na kolejnego.
Z kolei mężczyznom, czekającym na swoje randki w wyznaczonych miejscach, musieliśmy zapewnić dedykowane działania. W przeciwieństwie do pań, nie byli oni w ciągłym ruchu, a między kolejnymi randkami oczekiwali na swoją kolej. Postanowiliśmy więc, że skoro kobietom dedykowane były samochody, to specjalnie dla panów wyselekcjonowaliśmy stacje oczekujące. Było ich 5: barber shop, winiarnia, sklep z męską galanterią i męskim krawcem, popularna kawiarnia i siłownia. W każdej z nich na randkowiczów czekał ekspert, szkolący w sztuce flirtowania. Mogli się też ostrzyc, spróbować wina, czy nauczyć odpowiednio dobierać dodatki.
Postanowiliśmy w praktyce pokazać, że ŠKODA CITIGO to modny, miejski samochód. Jak głosi hasło kampanii ATL - miastolubny. Kampania social/digital promowała nasz event – połączenie jazd próbnych z szybkimi randkami. Sam event miał powiązać ŠKODĘ CITIGO z modnymi miejscami, młodymi ludźmi i oryginalną formą spędzania czasu wolnego. I oczywiście być jedną, wielką jazdą próbną. Z kolei materiały z eventu służyły do komunikacji „Miastolubności” i zwiększały zainteresowanie jazdami próbnymi w salonach.
Ponieważ kluczowa dla komunikacji była atrakcyjność eventu, wyzwanie stanowiło stworzenie atrakcyjnej dla wszystkich formuły randkowej, zarówno dla kobiet – naszych kierowców testowych - jak i ich partnerów, przy jednoczesnym braku zakłóceń wymagań jazdy próbnej, czyli dość swobodnej, kilkudziesięciominutowej jazdy po mieście.
Dodatkowo formuła speed datingu zakłada, że każdy z uczestników weźmie udział w dużej liczbie spotkań sam na sam, zmiana partnerów będzie następować w płynny sposób. Dlatego miejscem eventu musiało być właściwie całe miasto. Kobiety poruszały się pomiędzy wyznaczonymi stacjami, gdzie oczekiwali na nich partnerzy.
Atrakcyjność spotkań (i Pań docierających na nie!) zapewniała niecodzienna formuła randki. Kobiety, jako kierowcy, otrzymywały dla siebie ŠKODĘ CITIGO i listę miejsc, w których mogły wymieniać partnerów. Interakcja kierowca-pasażer w tych warunkach umożliwiała swobodny start konwersacji i pozwalała niemal dowolnie regulować długość randki. Dodatkowo, to kobiety decydowały, jak szybko dotrą do stacji, w której zamienią randkowicza na kolejnego.
Z kolei mężczyznom, czekającym na swoje randki w wyznaczonych miejscach, musieliśmy zapewnić dedykowane działania. W przeciwieństwie do pań, nie byli oni w ciągłym ruchu, a między kolejnymi randkami oczekiwali na swoją kolej. Postanowiliśmy więc, że skoro kobietom dedykowane były samochody, to specjalnie dla panów wyselekcjonowaliśmy stacje oczekujące. Było ich 5: barber shop, winiarnia, sklep z męską galanterią i męskim krawcem, popularna kawiarnia i siłownia. W każdej z nich na randkowiczów czekał ekspert, szkolący w sztuce flirtowania. Mogli się też ostrzyc, spróbować wina, czy nauczyć odpowiednio dobierać dodatki.
Efekty
Sam event to finał targetowanej rekrutacji uczestników i zasięgowej promocji w mediach społecznościowych. A materiał video z eventu służył do dalszej kampanii w mediach i zachęceniu do jazd próbnych. Film z date drive osiągnął ponad 1000000 wyświetleń i ponad 1300 interakcji.
W trakcje trwania kampanii liczba jazd próbnych ŠKODĄ CITIGO wzrosła o ponad 40% (nie biorąc pod uwagę jazd próbnych na samym evencie), a liczba zamówień wzrosła 4,5-krotnie.
Date Drive spotkał się zainteresowaniem innych rynków, na których działa ŠKODA. Sam mechanizm date drive – bez produkcji video– jest tanią alternatywą dla kosztownych kampanii namawiających do jazd testowych.
Sam event to finał targetowanej rekrutacji uczestników i zasięgowej promocji w mediach społecznościowych. A materiał video z eventu służył do dalszej kampanii w mediach i zachęceniu do jazd próbnych. Film z date drive osiągnął ponad 1000000 wyświetleń i ponad 1300 interakcji.
W trakcje trwania kampanii liczba jazd próbnych ŠKODĄ CITIGO wzrosła o ponad 40% (nie biorąc pod uwagę jazd próbnych na samym evencie), a liczba zamówień wzrosła 4,5-krotnie.
Date Drive spotkał się zainteresowaniem innych rynków, na których działa ŠKODA. Sam mechanizm date drive – bez produkcji video– jest tanią alternatywą dla kosztownych kampanii namawiających do jazd testowych.
Creative Director - Joanna Biernacka
Deputy Creative Director, Copywriter - Maciej Kozina
Copywriter - Robert Kubicki
Art Director - Łukasz Żuławski
Graphic Designer - Iza Kurkiewicz
Strategy Planner - Anna Szyrska
Group Account Manager - Jan Zagrodzki
Account Manager - Łukasz Kazimierczak
Account Executive - Jacek Łopatowski
Motion Designer - Michał Solarski
Producer - Marta Kartasińska
Creative Manager - Marcin Dmochowski
Deputy Creative Director, Copywriter - Maciej Kozina
Copywriter - Robert Kubicki
Art Director - Łukasz Żuławski
Graphic Designer - Iza Kurkiewicz
Strategy Planner - Anna Szyrska
Group Account Manager - Jan Zagrodzki
Account Manager - Łukasz Kazimierczak
Account Executive - Jacek Łopatowski
Motion Designer - Michał Solarski
Producer - Marta Kartasińska
Creative Manager - Marcin Dmochowski