02/05/21

Grupa dentsu wzmacnia ofertę medialną poprzez połączenie marek iProspect i Vizeum, tworząc globalną markę iProspect


Grupa dentsu zintegruje marki iProspect i Vizeum. Celem fuzji jest stworzenie nowoczesnej, globalnej agencji medialnej typu end-to-end, działającej pod szyldem iProspect. Łącząc dwie nagradzane agencje, dentsu scala strategię i silne kompetencje Vizeum w zakresie planowania, storytellingu oraz budowania marki wraz z cyfrowym doświadczeniem, wiedzą o konsumentach i nastawieniem na pełną mierzalność KPI kampanii oferowanych przez agencję iProspect.  

Klienci będą mieli dostęp do unikalnych możliwości obu agencji, działających jako jeden zintegrowany zespół kierujący nowym obszarem budowania marki opartej na efektywności oraz strategiach bazujących na danych i technologii w każdym punkcie kontaktu z konsumentem.  

Nowa agencja iProspect będzie budować rozwiązania dla swoich klientów przy wykorzystaniu obszernych informacji o konsumentach, korzystając ze zintegrowanych i bardziej efektywnych strategii łączących działanie w świecie mediów cyfrowych i klasycznych. Podmiot będzie globalnie zarządzany przez Amandę Morrissey, Globalną Prezes iProspect. Zespół nowej marki iProspect tworzony jest przez 8000 specjalistów ds. mediów i performance’u pochodzących z 93 kluczowych rynków.  

Oferta iProspect przeznaczona jest dla marek działających w oparciu o działania performance’owe. Wierzymy, że brand napędza efektywność, a efektywność napędza brand. Ekosystem, w którym poszczególne media można planować i kupować osobno, nie będzie dłużej funkcjonował. Chcemy spojrzeć na cele biznesowe oraz marki przez pryzmat wspólnego mianownika, przynosząc naszym klientom przyspieszony wzrost biznesu.
-Amanda Morrissey - Globalna Prezes iProspect

Integracja zespołów Vizeum i iProspect pod brandem iProspect nie powoduje zmian w funkcjonowaniu zespołów obsługujących naszych klientów, ponieważ od kilku lat pracujemy w sposób zintegrowany. Z połączenia brandów nie wynikają również zmiany w zatrudnieniu czy konieczność wprowadzenia zmian w istniejących umowach.
-Tomasz Dziekan – Chief Operating Officer, dentsu Polska & CEE

Połączenie jest elementem planu ogłoszonego przez grupę w grudniu, która w perspektywie dwóch najbliższych lat ma doprowadzić do uproszczenia portfolio brandów dentsu do Isobar, dentsu mcgarrybowen, dentsu X, iProspect, Carat i Merkle. Powodem integracji brandów Vizeum oraz iProspect jest chęć uproszczenia sposobu działania grupy dentsu i zapewnienie klientom większej elastyczności oraz sprawności działania. Nowy iProspect rozpocznie działanie w pierwszej połowie tego roku.